اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان ‌رضوی:

ستاد تسهیلات سفر به ستاد تسهیلات زائران تغییر نام یافت

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: ستاد تسهیلات سفر به ستاد تسهیلات زائران تغییر نام یافت.

ستاد تسهیلات سفر به ستاد تسهیلات زائران تغییر نام یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مومنی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان‌رضوی در سالن اجتماعات هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد تسهیلات سفرهای خراسان‌ رضوی که در دفتر استاندار خراسان‌رضوی با حضور تمام معاونت‌ها و اعضای ستاد برگزار شد، از این پس عنوان ستاد تسهیلات سفر به ستاد تسهیلات زائران تغییر نام یافت.

وی با تاکید بر اینکه اهداف ستاد مبنی برافزایش امنیت، رفاه و سهولت سفر است، ادامه داد: با توجه به تنوع تاسیسات گردشگری موجود در خراسان‌رضوی به خصوص اماکن اقامتی مختلف امکان ارائه خدمات به تمامی زائران در سطوح اقتصادی مختلف وجود دارد.

مومنی بیان کرد: ستاد تسهیلات سفر به سبب توزیع عادلانه سفر در تمامی نقاط کشور راه‌اندازی شده و از زمانی که آغاز به کار کرده است شاهد رشد و شکوفایی بسیاری در عرصه گردشگری کشور بوده‌ایم.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی عنوان کرد: ریشه و اساس بسیاری از کشورهایی که در عرصه گردشگری توسعه خوب و مناسبی را داشتند مانند کشورهای فرانسه، مالزی و چین در توسعه گردشگری داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: در پی توسعه گردشگری داخلی و شناخت مناسب تمامی نقاط و آئین‌های خرد و کلان کشور می‌توانیم شاهد توسعه و رشد و شکوفایی هرچه بهتر گردشگری خارجی نیز باشیم.

مومنی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله اظهار کرد: در سال 1404 خراسان‌رضوی می‌باید 20 میلیون گردشگری خارجی را جذب کند که در این راستا تمامی فعالیت‌ها و اقدامات ستاد تسهلات زائران بر این هدف استوار شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: بخش‌های خصوصی نیز در این راستا اقدام به شناسایی و بازبینی کشورهای هدف کرده‌ و موفقیت‌های خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 300 میلیون شیعه در سراسر دنیا وجود دارد مشهد می‌تواند به عنوان قطب مذهبی در جهان اسلام محسوب شود.

مومنی ادامه داد: با توجه به اینکه هیئت دولت در کارگروه ملی زیارت، مشهد را به عنوان پایتخت معنوی ایران و شهر بین‌المللی زیارت معرفی کرده است باید نگاه‌ مسئولان به مشهد نیز نگاه بین‌المللی باشد و تمامی مسئولیت‌ها و اقدامات لازم را در این ارتباط انجام دهیم تا بتوانیم در این وظیفه حساس به افتخارات مشهد اضافه کنیم.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینکه مشهد به عنوان شهر سلامت شناخته شده است، گفت: زائران می‌توانند در هنگام ورود به مشهد هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ جسمی خود را درمان کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهلات خراسان‌رضوی به ریاست استاندار و جانشینی معان عمرانی استانداری خراسان‌رضوی تشکیل شده است همچنین قائم‌مقام اجرایی این ستاد فرماندار مشهد است، در تمامی شهرستان‌‌های خراسان‌رضوی فرمانداران ریاست ستاد تسهلات شهرستان را به عهده دارند.

مومنی در ادامه بیان کرد: ستاد تسهلات زائران خراسان‌رضوی در 12 معاونت تعریف شده است که شامل معاونت آمار و اطلاعات، معاونت بهداشت و درمان، معاونت امور خدماتی، معاونت نظارت و ارزیابی، معاونت امنیت حقوقی، معاونت امداد، معاونت حمل و نقل پایانه‌ها، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت ارتباطات و خدمات‌رسانی، معاونت اطلاع‌رسانی و خدمات شهری و معاونت خدمات مسافرتی است.

مدیرکل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری خراسا‌ن‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی با توجه به ملجا شریف امام رضا(ع) از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری برخوردار است که می‌توان استفاده مطلوبی از آن در راستای جذب گردشگر داخلی و خارجی برد.

انتهای پیام/70018/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول