اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار یزد انجام شد

تشکیل نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی / یزد آماده پذیرایی

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه رسمی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مرکز استان یزد تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف برای پذیرایی و استقبال از مهمانان نوروزی اعلام آمادگی کردند.

تشکیل نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی / یزد آماده پذیرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فرماندار یزد در این جلسه با تاکید بر استقبال شایسته از مسافران نوروزی اظهار داشت: یزد طی چند سال گذشته مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده و ادامه این روند و افزایش آن، نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌ها و استقبال و پذیرایی شایسته از مهمانان شهر است.

عزیزالله سیفی افزود: استان یزد به ویژه شهرستان یزد به عنوان مرکز این استان، به لحاظ وجود آثار تاریخی و تفریحی جذاب در کشور جزو برترین شهرستان‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: همه مسئولان باید در بخش گردشگری و ستاد سفرهای نورزی با برنامه‌ریزی مناسب و استقبال شایسته از مسافران نوروزی در راستای شناساندن یزد و رقم زدن خاطره‌ای خوش از سفر به این استان برای مردم، گام بردارند.

فرماندار یزد با اشاره به حضور چشمگیر مسافران در ایام نوروز در شهرستان یزد، یادآور شد: میهمان‌نوازی مردمان دیار دارالعباده و دارالعلم و جاذبه‌های تاریخی با هنر و معماری اسلامی از مهم‌ترین عوامل جذب مسافران به یزد است که استقبال بی‌نظیر مسافران از بافت و خانه‌های تاریخی، مؤید این امر است.

وی تصریح کرد: باید با همکاری دستگاهای مختلف فضاهای خوبی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شود.

سیفی همچنین گفت: در حال حاضر علاوه بر 43 هتل، آموزش و پرورش نیز از تجهیز مدارس و تشکیل ستاد اسکان مسافران در ایام نوروز 92 خبر داده است.

فرماندار یزد همچنین از مسئولان خواست در زمینه تهیه بروشور راهنمای گردشگری، نصب تابلوهای راهنمای مناسب، بازدید از راه‌های مواصلاتی، بازدید از هتل‌ها و رستوران‌ها، نظافت معابر و ... برنامه‌ریزی کنند.

سیفی اظهار امیدواری کرد: با تعامل مناسب و فراهم آوردن تمام تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی، بتوانیم محیطی شاد و جذاب برای گردشگران و مسافران این شهر تاریخی فراهم کنیم.

یزد 6 هزار و 500 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که تعداد زیادی از آثار در مرکز استان یزد واقع شده که از آن جمله می‌توان به مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه امیرچخماق، بافت تاریخی، باغ دولت آباد، مجموعه موزه‌ها و خانه‌های تاریخی، آب‌انبار شش بادگیری و .... اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول