اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان

جشنواره سبزه‌آرایی در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره سبزه‌آرایی ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین با حضور مسئولان این کانون برگزار شد.

جشنواره سبزه‌آرایی در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این جشنواره که با هدف گرامیداشت آیین‌های ملی و مذهبی و ایجاد روحیه نشاط و امکان بروز هنر و سلیقه اعضا و مربیان کانون پرورش فکری و کودکان قزوین برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان نیز حضور داشت.

در این جشنواره طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان نوجوانان استان قزوین عنوان کرد: سبزه گرایش به طراوت، سرسبزی، احیا و تجدد دارد که در گذشته‌های دور برای پیش‌بینی آینده و کشاورزان 12 نوع غله به علامت دوازده ماه را سبزه می‌گذاشتند و بارور شدن محصول را از رشد سبزه متوجه می‌شدند.

وی افزود: هفت سین یک سنت کهن پارسی است، به طوری که این سنت با ارزش از زمان باستان تا به امروز توانسته جایگاه خود را نزد پارسیان حفظ کند.

در این جشنواره که در آن 50 شرکت کننده حضور داشتند، در نهایت از منتخبان برتر تقدیر شد که در نهایت سه تن از مربیان کانون به نام‌های آزاده میربها، مینا عابدی و سعیده رحمانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

محمدرضا لشگری، ارمغان سادات حسینی و نرگس رحمانی هم سه عضو اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین بودند که با توجه به اینکه سبزه آرایی به مراتب بهتری نسبت به دیگران داشتند، از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/77004/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول