اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

اختصاص 514 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: : در شهر اصفهان 514 مدرسه در قالب پنج هزار و 300 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص داده شده است.

اختصاص 514 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت آموزش و پرورش استان در راستای پذیرش مسافران نوروزی اظهار کرد: طی دو سال گذشته آموزش و پرورش استان اصفهان رتبه نخست را در زمینه اسکان مسافران نوروزی در سطح کشور به دست آورده است.

وی با تاکید بر اینکه فصل بهار فرصتی برای رویش و شکوفایی است، اضافه کرد:  معلمان و مربیان همواره در راستای رویش و شکوفایی علم و اندیشه در راستای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طی 30 سال خدمت در حوزه تعلیم و تربیت تلاش‌های بسیاری را در این حوزه انجام داده‌ام، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های فعالیت خود را در سیستم آموزشی گذرانده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جدید در حوزه نظام آموزشی کشور و استان طرح‌های مختلفی اجرا شده است، ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش امسال مانند تمام دستگاه‌های اجرایی با کمبود امکانات مواجه بوده، اما با وجود تمام این کمبود‌ها و محدودیت‌ها آموزش و پرورش استان سال خوبی را پشت سر گذرانده است.

عاملیان با بیان اینکه مهر ماه امسال بیش از 400 طرح آموزشی در نظام آموزش و پرورش استان اجرا شده است، تاکید کرد: یک‌نوبته شدن مدارس، تجهیز مدارس به فناوری اطلاعات، توسعه مباحث تربیت بدنی در مدارس و انجام ساخت و ساز‌هایی در مدارس از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه امسال آموزش و پرورش از تحولات سیاسی خاص حاکم بر کشور جدا نبوده است، افزود: همچنین اتفاقات و حوادث خاصی در حوزه آموزش و پرورش رخ داد که حادثه دبستان روستای شین‌آباد و انتقال 6 نفر از این دانش‌آموزان به استان از جمله این حوادث است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای پذیرایی از مسافران فرهنگی و غیر‌فرهنگی در ایام نوروز از آمادگی کامل برخوردار است، گفت: با توجه به سابقه فرهنگی، تاریخی، اسلامی و تمدنی اصفهان آموزش و پرورش استان برنامه‌های مختلفی را در ستاد‌های اسکان نوروزی در نظر گرفته است و تلاش‌های لازم را برای استقبال فرهنگی کامل و ویژه از مسافران نوروزی در استان انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان یک‌هزار و 52 مدرسه در قالب 10 هزار و 500 کلاس درس در سطح استان برای پذیرش مسافران فرهنگی از سراسر کشور اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در شهر اصفهان نیز 514 مدرسه در قالب پنج هزار و 300  کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص داده شده است.

عاملیان با بیان اینکه این کلاس‌ها در چهار گروه الف، ب، ج و ویژه برای اسکان مسافران نوروزی از سراسر کشور اختصاص داده شده که امکانات این کلاس‌ها متفاوت است، ادامه داد: 43 ستاد اسکان مسافران فرهنگی از سراسر کشور در سطح استان اختصاص داده شده و 9 ستاد اسکان نیز در شهر اصفهان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه شش مورد از این ستاد‌ها در شش ناحیه آموزشی، یک ستاد به عنوان ستاد مرکزی در اداره کل آموزش و پرورش و دو ستاد نیز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری اصفهان در باغ فدک و راه‌آهن اصفهان فعال است، تصریح کرد: 490 کلاس درس نیز در شهرستان‌های هم‌جوار اصفهان برای پذیرش مسافران نوروزی اختصاص داده شده که در صورت کمبود برای اسکان مسافران نوروزی در شهر اصفهان مسافران در این کلاس‌ها اسکان می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه فعالیت ستاد‌های اسکان نوروزی فرهنگیان از 28 اسفند ماه امسال در سطح استان آغاز می‌شود، اضافه کرد: 24 و 25 اسفند ماه امسال نیز نظافت و شست‌وشوی این کلاس‌ها در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی مجموعه اردوگاهی و مدرسه برای اسکان مسافرانی که پیش از 28 اسفند ماه امسال در اصفهان حضور می‌یابند، اختصاص داده شده است، تاکید کرد: 6 سالن ورزشی معین نیز در اصفهان برای پذیرش مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

عاملیان با تاکید بر اینکه عنوان شده بود که برای اسکان مسافران نوروزی در مدارس باید قیمت‌های سال‌های گذشته را دریافت کنیم اما بر اساس اخبار اعلام شده احتمال کاهش این هزینه‌ها وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته یک وعده غذای سالم در میان مسافران توزیع شده است، اما امسال برخی از مدیران استان‌ها با این موضوع مخالفت کرده‌اند و در صورت عدم توزیع غذای گرم در مدارس در بین مسافران نوروزی هزینه‌های آنها نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش پاک‌ترین و کم مشکل‌ترین فضای موجود در کشور است، گفت: امسال تغییرات بسیاری در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده و آموزش و پرورش استان نیز متناسب با این تغییرات در فضای آموزشی گام برداشته است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست مطبوعاتی مراسم تودیع و معارفه یکی از نیرو‌های اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش استان صورت گرفت و ناصر قندی پس از 26 سال خدمت در این حوزه تودیع شد.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول