اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد

اجرای 110 پروژه خدماتی، هنری و معماری در عراق

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 110 پروژه خدماتی، هنری و معماری در عراق اجرا و تحویل شده است.

اجرای 110 پروژه خدماتی، هنری و معماری در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مسعود شوشتری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: برخی از پروژه‎ها در قالب توسعه‎ای و بازسازی بوده که در نوع خودش فوق‎العاده و بی‎نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: پروژه‎های مذکور از طریق اعتبارات مردمی بالغ بر 110 میلیارد تومان و 200 کیلو طلا اجرایی و عملیاتی شده است.

بهره‎برداری از مجتمع خدماتی اقامتی سیدالشهدا (ع) در کربلا

این مسئول با بیان اینکه ستاد بازسازی فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرده است، افزود: تا امروز در عراق در شهرهای کربلا، کاظمین، سامرا، نجف و مصیب پروژه‎های مختلفی انجام شده و برخی پروژه‎ها نیز در دست اقدام هستند.

شوشتری اضافه کرد: در نجف اشرف، سنگ‎کاری داخل حرم و ضریح حضرت علی‎ابن‎ابیطالب (ع) انجام شده، کار سنگ‎کاری حرم ضریح امام حسین (ع) نیز تقریباً به اتمام رسیده و 10 روز پیش، نصب و رونمایی ضریح را داشتیم که کاملاً از هنر ایرانی در طراحی و اجرای ضریح استفاده شده است.

وی با اشاره به واگذاری مجتمع خدماتی اقامتی سیدالشهدا (ع) در کربلا، ابراز داشت: این مجتمع با 14 هزار متر مربع زیربنا با کاربری‌های مختلف با 40 سوئیت در شش طبقه مورد بهره‎برداری قرار گرفته است.

طلاکاری حرمین جوادین (ع) انحصاری متخصصان ایرانی است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اضافه کرد: در این مجتمع برای 6 هزار و 500 نفر غذا به صورت صنعتی پخته می‎شود و 2 هزار و 500 نفر برای پذیرایی از زائران فعالیت می‎کنند همچنین 200 چشمه سرویس بهداشتی و یک کلینیک پزشکی مجهز به اتاق عمل و تعدادی اتاق نیز برای آموزش خادمان حرم امام حسین (ع) تدارک دیده شده است.

شوشتری هزینه این مجتمع را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: در کاظمین بازسازی، مقاوم‎سازی و طلاکاری دو گنبد حرمین جوادین (ع) را داشتیم که به روش جدید واگذار شد که روش الکتروآنالیز و طلاکاری انحصاری متخصصان ایرانی است.

وی از سنگ‎کاری داخل حرم شریفین امامین جوادین (ع) خبر داد و بیان داشت: بازسازی و نصب در و بازسازی مسجد صفوی از دیگر اقدامات بازسازی ایرانیان بوده که اکنون مورد استفاده زائران قرار گرفته است.

گنبد امامین عسگرین (ع) بزرگ‌ترین گنبد جهان اسلام است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: در سامرا دو تا سه سال است که وارد شدیم و موفق شدیم که گنبد امامین عسگرین (ع) که بزرگ‌ترین گنبد جهان اسلام است، 25 هزار خشت 20 در 30 در این گنبد نصب کنیم، مساحت این گنبد حدود یک‎هزار و 200 متر است.

شوشتری با بیان اینکه برای گنبد امامین عسگرین (ع) 30 میلیارد تومان هزینه شده، بیان داشت: کار بازسازی گنبد به اتمام رسیده، کاملاً طلاکاری شده و منتظر هستیم تا در فرصت مناسبی رونمایی شود.

وی گفت: کار بازسازی سنگ، آئینه‌کاری داخل حرم نیز رو به اتمام است و این پروژه‎ها در سال آینده به بهره‎برداری خواهند رسید.

حجت‎الاسلام قندهاری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان شد

در این مراسم از تلاش‎های حجت‎الاسلام محمدناصر انتصاری مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان که در ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان فعالیت داشتند، قدردانی شد.

حجت‎الاسلام غلامرضا قندهاری به عنوان مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در گلستان منصوب شد.

انتهای پیام/83001/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول