اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه‌ آخر سال

10 هزار کتابچه هشدار ایمنی در همدان توزیع شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: توزیع 10 هزار کتابچه هشدار ایمنی در راستای رعایت نکات ایمنی در شب چهارشنبه‌سوری در دستور کار قرار گرفت.

10 هزار کتابچه هشدار ایمنی در همدان توزیع شد

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص چهارشنبه‌سوری و خطرات ناشی از آن اظهار داشت: با نزدیک شدن به روز‌های پایان سال تشویش و نگرانی هم در بین خانواده‌ها ایجاد می‌شود که نوید رسیدن چهارشنبه‌سوری و حوادث ناشی از آن را می‌دهد و همین امر باعث شده تا تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها به نحوی در آگاه‌سازی از خطرات چهارشنبه‌سوری وارد شوند.

وی با بیان این‌که چهارشنبه‌سوری رسم دیرینی است که ایرانیان در طول سال‌ها با آتش بازی آن را حفظ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس این سنت، شب چهارشنبه‌سوری شب گرفتن سرخی‌ها به عنوان سمبل نشاط و شادی و از بین بردن زردی به عنوان غم و اندوه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان تصریح کرد: با رعایت نکات ایمنی شب چهارشنبه‌سوری را می‌توان به عنوان یک خاطره خوش در کنار خانواده‌ها سپری کرد چراکه ریشه و اصل این مراسم به ایرانیان عصر باستان بر می‌‌گردد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته با انفجار مواد محترقه و نارنجک و ... شیرینی این سنت به فراموشی سپرده شده است، عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی برای جلوگیری از بروز هر حادثه‌ای در این ایام از ابتدای اسفندماه اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرده و همین امر نیز موجب شده که در طی چند سال گذشته با اطلاع‌رسانی به موقع به شهروندان شاهد هیچ گونه حادثه‌ای نباشیم.

عسکری افزود: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های به موقع از ابتدای اسفندماه در راستای آگاهسازی کودکان و نوجوانان در قالب برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های نمایشی، توزیع 10 هزار کتابچه هشدار ایمنی و ... سعی کردیم تا شبی بدون حادثه را در استان همدان داشته باشیم.

وی به ارائه‌ نکاتی در خصوص برقراری ایمنی در محیط خانه و خانواده و تأمین امنیت جان افراد توصیه‌هایی را به شهروندان پرداخت و یا‌د‌آور شد: در صورت بروز هر گونه حادثه ضمن حفظ خونسردی در نخستین فرصت با تلفن 125 ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تماس بگیرید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خطاب به مردم عنوان کرد: از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند خودداری کنید و از پرتاب فشفشه و موشک و سایر مواد محترقه به سمت دیگران و بر روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری کنید.

وی ادامه داد: در صورت روشن کردن آتش توصیه می‌شود که آتش در حجم کم باشد و از ریختن مواد با قابلیت آتش‌زایی آنی نظیر نفت، بنزین، تینر و الکل روی آتش جداً خودداری کنید.

عسکری اظهار داشت: از پریدن روی آتش خودداری کرده و هرگز مواد آتش‌زا را در جیب و کیف حمل نکنید و از نزدیک شدن به ترقه و فشفشه عمل نکرده جداً خودداری کنید چراکه این مواد با کم‌ترین دما مشتعل می‌شود.

وی در پایان گفت: قبل از ترک محل، حتماً از خاموش بودن آن مطمئن شوید و باقیمانده آن را با آب خاموش کنید و به خاطر داشته باشید داشتن شهری ایمن و سالم جز با همکاری میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول