اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان:

آسیب‌های اجتماعی در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: در کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم، جرم و آسیب‌های اجتماعی مهم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آسیب‌های اجتماعی در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم بررسی می‌شود

محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برگزاری مرحله اول کارگاه‌های مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی امسال در دستور کار این معاونت بود و موفق شدیم نخستین مرحله از کارگاه‌های علمی ـ کاربردی را در منطقه سیستان (شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند و محمدآباد) در بلوچستان (ایرانشهر، سراوان، سیب وسوران، زابلی، دلگان، بزمان و مهرستان) و در مرکز استان در (شهرستان‌های زاهدان، خاش و میرجاوه) برگزار کنیم.

وی برگزاری این کارگاه‌ها را در کاهش آمار جرائم و آسیب‌های اجتماعی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کارگاه‌های مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با هدف آموزش و تمرین فرآیند علمی مدیریت پیشگیری از جرم، ایجاد وحدت رویه در کارکرد شوراهای پیشگیری، گسترش ادبیات نظری پیشگیری در گستره ملی، ارتقای توان علمی و عملی شوراها برای هدایت مقوله پیشگیری و افزایش اثربخشی شوراهای پیشگیری برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این کارگاه‌ها، اعضای شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در قالب کارخواسته‌های شماره یک تا پنج، آسیب‌ها و جرائم هر منطقه را بررسی می‌کنند به طوری که در مرحله اول کارگاه که تشریح کارخواسته‌های شماره یک و دو است جرائم و آسیب‌های اجتماعی منطقه اولویت‌بندی و جرم و آسیب اجتماعی مهم منطقه برای بررسی در کارگاه انتخاب می‌شود.

طاهری در ادامه با بیان این‌که پیشگیری یک مفهوم فرآیندی است و ساختار مدیریت پیشگیری در کشور نیز بر اساس این فرآیند شکل گرفته است، گفت: فاز نخست این فرآیند پیشگیری از شکل‌گیری انگیزه ارتکاب جرم است که در این راستا همکاری تمامی نهادها، سازمان‌ها و اداره‌های دولتی و غیردولتی امری ضروری است.

انتهای پیام/75005/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول