اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

کار آمدی نظام اداری روحیه امیدواری را در مردم بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: اعضای نظام عملکرد و بهره‌وری، کمیسیون مبارزه با رشوه و تکریم ارباب رجوع و تحول اداری استانداری مرکزی تجلیل شدند.

کار آمدی نظام اداری روحیه امیدواری را در مردم بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک استاندار مرکزی بعد از ظهر امروز در آیین تقدیر از اعضای نظام عملکرد و بهره‌وری، کمیسیون مبارزه با رشوه و تکریم ارباب رجوع و تحول اداری استانداری مرکزی عدالت و عدالت‌ورزی را از شاخص‌های افزایش کارآمدی در اداره امور و ساختار اداری جامعه عنوان کرد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: اگر عدالت در جامعه حکمفرما شود هیچ مشکلی در جامعه اسلامی به وجود نخواهد آمد و همه در مسیر تعالی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در دیدگاه امیرالمومنین(ع) علاوه بر عدالت و عدالت ورزی شایسته سالاری، تجربه گرایی، نظارت و کنترل، ضابطه و قانون گرایی به جای رابطه گرایی، امانت داری، تکلیف گرایی و مسئولیت شناسی، الگو بودن رهبران و مدیران و ساده زیستی آنان و قناعت و پرهیز از اسراف را از دیگر شاخص‌های فرهنگ علوی جهت اداره امور جامعه عنوان کرد.

استاندار مرکزی ریشه همه فسادها را دروغ دانست و تصریح کرد: کار آمدی نظام اداری و ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های دولتی روحیه امیدواری را در بین مردم بالا می‌برد.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه تقویت کارآمدی نظام اداری موجب تسریع در خدمت رسانی به مردم می‌شود ادامه داد: برای خدمات رسانی بیشتر به مردم و تکریم ارباب رجوع نظارت بر دستگاه‌های دولتی امری ضروری است.

وی بر ساماندهی مدیریت عملکرد و ارزیابی شکایات در نظام جامع سامد استانداری تاکید کرد و بیان داشت: نظام پیشنهادات در راستای اصلاح امور دستگاه‌های دولتی پایه‌ریزی شده است.

استاندار مرکزی انتخاب عناصر کاردان و کارشناس، مغتنم شمردن فرصت‌ها و استفاده کامل از آنها، تحت نظر داشتن دائم مدیران برای نظارت دقیق در امور، پیگیری مستمر و قاطعانه مسائل و بازرسی دقیق آن و تمرکز به مسائل مهم، برنامه‌ریزی مؤلفه‌های مهمی چون ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را از شاخص‌های رهبر معظم انقلاب در ارتقاء بهره‌وری در نظام اداری عنوان کرد.

شعبانی‌فرد گفت: از دیگر راهبردهای اساسی برای ارتقاء بهره‌وری عملکرد نظام اداری از دیدگاه مقام معظم رهبری، رعایت امانت و درستکاری توسط مسئولین و حفظ بیت‌المال، مبارزه قاطع با مفاسد مالی و هر نوع فساد و تبعیض در دوایر دولتی و تقویت و استقرار معنویت و اخلاق در جامعه و افزایش تدین مردم و نظارت دقیق و کارشناسانه بر عملکرد دستگاه ها است.

وی در ادامه از راه‌اندازی میز خدمت در اوایل فروردین ماه خبر داد.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ مرکزی نیز در این آیین گفت: تحول نظام اداری و کمیسیون تحول اداری دستگاه‌ها جزو مسائل مهم در دستگاه‌ها است.

سعید آقاصادقی افزود: کمیسیون تحول اداری یکی از وظایف تشکیلاتی هر استانداری است و در سنوات اخیر کمیسیون تحول اداری فعال شده و کمیته بهره‌وری و پیشنهادات و کمیته طرح تکریم و کارگروه مبارزه با رشوه راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: نشست‌های کمیته‌های مدیریت عملکرد و بهره‌وری، نظام پیشنهادات و کارگروه مبارزه با رشوه استانداری استان مرکزی به طور منظم برگزار شده است.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ مرکزی با بیان اینکه نظام پیشنهادات در ارتقاء سازمان‌ها بسیار موثر است اظهار داشت: این مهم به طور جدی در نظام‌های بزرگ اداری، صنعتی و بازرگانی به کار گرفته شده و با پیامدهای مطلوب مادی و معنوی همراه بوده است .

آقاصادقی با بیان اینکه ساختار اداری استانداری مرکزی رشد و پیشرفت خوبی داشته بیان کرد: از سال آینده بر اساس موافقت وزارت کشور مدیران ستادی و فرمانداری‌ها در جشنواره شهید‌ رجایی مورد ارزیابی و تشویق قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/87002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول