اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام تقوی:

شعله اختلاف مسئولان با اندرز رهبری خاموش ‌شد/بدون ولایت سرگذشتی دیگر داشتیم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: شعله آتش اختلافات میان مسئولان در همین چند ماه گذشته با یک حرف و نصیحت رهبری خاموش شد؛ این است کارکرد ولایت فقیه و امامت که شیعه برای اعتقاد به آن افتخار می‌کند.

شعله اختلاف مسئولان با اندرز رهبری خاموش ‌شد/بدون ولایت سرگذشتی دیگر داشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی بعدازظهر امروز در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه نماینده جدید ولی فقیه در این استان اظهار داشت: هر شیعه‌ای که امام زمان (عج)‌ را مولا و امام خود می‌داند باید نایب و جانشین آن یعنی رهبر فرزانه انقلاب را نیز مولای خود بداند و به تبع این اعتقادات نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها نیز حکم مولا را داشته و برای مردم فصل‌الخطاب هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: اکنون یک سئوال اساسی وجود دارد و آن این است که کارکرد و مزیت اعتقاد به ولایت و امامت چیست که در پاسخ به این سؤال باید گفت: فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه و امام، مهم‌ترین کارکرد ولایت و امامت است؛ به طوری که هر چیزی در مقابل ولایت رنگ ببازد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به امامت و ولایت ریشه در غدیر و وحی دارد، ادامه داد: شعله آتش اختلافات میان مسئولان در همین چند ماه گذشته با یک حرف و نصیحت مقام معظم رهبری خاموش شد و این است کارکرد ولایت فقیه و امامت که شیعه برای اعتقاد به آن افتخار می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: در این‌گونه اختلافات و فتنه‌های داخلی و خارجی معلوم نیست؛ اگر ما ولی‌فقیه نداشتیم، سرنوشتمان مثل افغانستان و عراق نمی‌شد.

تقوی بیان داشت: به وحدت رساندن مردم از دیگر کارکردهای امامت و ولایت است و همه ما می‌دانیم اگر امروز تک‌تک مردم ایران یک‌صدا می‌گویند: انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست به برکت وجود ولی فقیه است و همه ما باید قدر ولایت و نقش رهبری را بدانیم.

تقوی گفت: الگو گرفتن از ولی فقیه، دفاع از دین و راهنما بودن از دیگر کارکردهای ولایت و امامت است.

* ولایت چتری است که بر همه احکام شرعی پوشانیده می‌شود

وی ادامه داد: در اعتقادات شیعه، امامت چتری است که بر همه احکام شرعی پوشانیده می‌شود؛ از این رو امامت در تفکر شیعی از جایگاه والایی برخوردار بوده و در نظام اسلامی نقش محوری دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را معرفی ولی فقیه به عنوان یک نظام دانست و عنوان کرد: اگر ما ولایت و امانت را حجت می‌دانیم؛ برای این است که این تفکر ریشه در غدیر خم داشته و بنیادی است که آخرین پیامبر اسلام (ص) آن را پایه‌ریزی کرده است.

تقوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، امروز را روزی ارزشمند و مهم در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد خواند و ابراز داشت: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی که در میان روحانیون، حوزه‌های علمیه و شخص مقام معظم رهبری جایگاه و احترام خاصی داشتند؛ امروز نیز شاهد به ارث بردن این صفات نیکو از سوی فرزند گرامی‌ ایشان هستیم که باید این افتخار بزرگ را به مردم ولایی کهگیلویه و بویراحمد تبریک گفت.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول