اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

ریشه‌کنی اعتیاد نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار همدان گفت: باید یک عزم و اراده ملی را بکار بگیریم و دینمداری و دین‌باوری تقویت روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس را بیشتر کنیم و باید از افراد متخصص در امر ریشه‌کنی اعتیاد نیز کمک بگیریم.

ریشه‌کنی اعتیاد نیازمند عزم ملی است

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد ‌امروز در جشنواره نوجوان سالم اظهار داشت: نظام استکباری و سرمایه‌داری برای اینکه بتواند اراده و اختیار ملت‌ها را در دست بگیرد و آن‌ها را در مسیری قرار بدهد که رشد و توسعه را از آن‌ها بگیرد اعتیاد را گسترش می‌دهد.

وی گفت: در کشور ما سابقه اعتیاد به اواخر دوران قاجار و پهلوی بر‌می‌گردد که اوج مواد افیونی در دوران پهلوی دوم صورت گرفت که بسیاری از جوانان را درگیر کرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: با ورود مواد افیونی به کشور دشمن این هدف را دنبال می‌کند که نیروی خلاق جامعه را گرفتار کرده و آن‌ها را از فکر و اندیشه باز بدارد و ما در گذشته شاهد بودیم که در دوران قبل از انقلاب سران حکومت نقش مهمی در قاچاق مواد مخدر داشتند.

وی عنوان کرد: تبدیل مواد مخدر به مورفین و مواد صنعتی در دوران پهلوی بیشتر شد که با پیروزی انقلاب اسلامی و نگاهی که دولتمردان در این زمینه اعمال کردند اقدامات و فعالیت‌های خوبی در مبارزه با این بلای خانمانسوز صورت گرفت.

قاسمی ادامه داد: امروز نظام استکباری بیکار نمانده و مدام در حال تکمیل کردن پروژه خودش در زمینه توسعه مواد مخدر و تبدیل آن به مواد صنعتی است تا راحت‌تر در دسترس قرار بگیرد و در این زمینه فرهنگسازی هم انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که دشمن برای پیدا کردن بازار بیشتر، تبلیغات مسمومی انجام می‌دهد و یکی از این‌ها تبلیغات این است که به جوانان و نوجوانان حس برآوردن نیاز با مواد مخدر را القا می‌کند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای تمام سنین جامعه افزود: دشمن برای نوجوان و جوانان و حتی بانوان و پیران ما برنامه‌ریزی می‌کند که اگر می‌خواهید از مشکلات دور شوید باید از این مواد استفاده کنید اما باید بدانیم آنچه که جامعه را مبتلا و گرفتار می‌کند استفاده از این گونه مواد است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در دستگاه‌ها صورت گرفته اما باید در بحث فرهنگسازی بیشتر وارد شده و کار کنیم چرا که اقدامات بازدارنده و سخت‌افزاری تا یک حدی می‌تواند از نشر این بلا جلوگیری کند.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: باید کار فرهنگی را در سه سطح انجام دهیم که سطح اول آن خانواده است که در تربیت و تعلیم فرزندان باید آثار و هشدار این ماده را گوشزد کنند.

وی به سطح دوم فرهنگسازی اشاره و یادآور شد: سطح دوم فرهنگسازی در محیط آموزش و پرورش است که تأثیرگذاری آن می‌تواند مؤثرتر باشد و اقدامات خوبی در راستای فرهنگسازی و آگاه انجام شده اما کافی نیست.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان اضافه کرد: امروز یکی از بلایایی که همه را درگیر کرده همین مواد مخدر است اما به نظر می‌رسد که باید یک اصل را در نظر بگیریم که اگر خانواده را مستحکم کنیم خیلی از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

وی به شروع اعتیاد از خانواده‌های از هم‌گسیخته اشاره و عنوان کرد: خانواده‌های از هم گسیخته رابطه خوبی باهم در خانواده ندارند و اعتیاد نیز از همین جا شروع می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ابراز داشت: اگر پدر و مادر بتوانند فرزندان خود را در کانون خانواده نگه دارند آن‌ها گرفتار گرگ‌های بیرون نخواهند شد.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر راه‌های پیشگیری از اعتیاد گفت: باید یک عزم و اراده ملی را بکار بگیریم و دین‌مداری و دین‌باوری تقویت روحیه خوداتکایی و اعتماد به نفس را بیشتر کنیم و باید از افراد متخصص در این امر نیز کمک بگیریم.

انتهای پیام/89007/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول