اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی مازندران خبر داد

برگزاری نخستین کارگاه طرح محب بهزیستی شمال کشور در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران از برگزاری نخستین کارگاه دو روزه طرح محب بهزیستی شمال کشور در تنکابن خبر داد.

برگزاری نخستین کارگاه طرح محب بهزیستی شمال کشور در مازندران

رمضانعلی گلچوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی مازندران با همکاری کارشناسان و متخصصان به میزبانی شهرستان تنکابن کارگاه دو روزه طرح محب، مداخلات و حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بحران برای نخستین بار برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه تلاش می‌شود کارشناسان، مداخلات و حمایت‌های لازم روانی اجتماعی بحران‌ها را آموزش ببینند و برای پیشگیری از مشکلات پیش روی مردم آنها در قالب آموزش‌های دوره‌ای با حضور در محله‌ها، قبل وقوع هر بحرانی تبیین و‌ آموزش‌ها و اطلاعات مورد نیاز آنان را در این مواقع قبل از بروز هر حادثه و یا بحرانی معرفی کنند تا افراد در مواقع بروز بحران بهتر و به شکل مناسب‌تری با کارشناسان همکاری کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران بیان داشت: ما در این طرح تلاش می‌کنیم با توانمندسازی محله‌ها، سطح بهداشت روانی آنها را تا حد قابل توجه‌ای بالا ببریم به نحوی که افراد به سطح مقابله مطلوب در لحظه و زمان مواجه با بحران‌ها در حیطه‌ روانی و اجتماعی برسند.

گلچوبی در ادامه بیان داشت: این کارگاه دو روزه با حضور متخصصان و کارشناسان استان‌های شمالی نظیر گیلان، گلستان و مازندران و همچنین استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و سمنان به میزبانی بهزیستی مازندران در تنکابن به اجرا در می‌آید.

این مسئول یادآور شد: محورهای آموزشی این کارگاه عنوان‌های حمایت روانی، اجتماعی در دو سطح یک و دو، تسهیل‌گری و نیز مواجه با اضطراب و فشار پس از بحران (PTSD) است.

وی با اشاره به اینکه در شش شهرستان ساری، سوادکوه، قائمشهر، آمل، محمود‌آباد و تنکابن 18 محله را برای اجرای طرح در نظر گرفتیم که این طرح در آنها به صورت پایلوت اجرا می‌شود، گفت: در شهرستان تنکابن چهار محله در پوشش این طرح قرار دارد تا به مرور زمان این طرح به تمامی مناطق و محله‌های شهرستان‌های مازندران گسترش یابد.

انتهای پیام/2296/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول