اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان مطرح کرد

وجود مشکلات روحی برای کارمندان اورژانس به دلیل تماس‌های مکرر

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تعدادی از کارمندان اورژانس به دلیل تماس‌های مکرر به 115 دچار مشکلات روحی می‌شوند.

وجود مشکلات روحی برای کارمندان اورژانس به دلیل تماس‌های مکرر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غفور راستین صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از کارمندان اورژانس به هنگام حضور در سوانح و حوادث متأثر می‌شوند.

وی افزود: به دنبال فراهم‌کردن زمینه‌ای برای ایجاد مرکز شنوایی سنجی، روان‌درمانی و تسکین روحی کارمندان اورژانس هستیم.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه پرسنل 115 در 24 ساعت پاسخگوی چهار هزار تلفن هستند، ادامه داد: از این تعداد 350 تا 400 تلفن ختم به مأموریت می‌شود.

وی افزود: 60 درصد از تماس‌ها به مشاوره پزشکی و 30 درصد از افراد اشتباه تماس می‌گیرند و درصد کمی از مزاحم تلفنی هستند که در برخی اوقات به مأموریت هم ختم می‌شود.

وی از ایجاد 108  پایگاه امدادی خبر داد که از این تعداد 52 پایگاه شهری، 55 جاده‌ای و یک پایگاه به صورت امداد هوایی است و ادامه داد: 150 آمبولانس‌های اورژانس خارجی است و 108 آمبولانس فعال و مابقی نیاز به بازسازی دوباره دارد که در صورت خارج شدن از تحریم و دست‌یابی به قطعات خارجی می‌توان از توان آن هم استفاده کرد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان میزان حوادث تصادفات جاده‌ای امسال به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته و تأکید کرد: این در حالی است که حوادث تصادفی در شهر 16 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 3 هزار مأموریت تصادفی امسال نسبت به سال گذشته کم شده است، گفت: مأموریت هوایی انجام شده در سال 90، 10 مورد و در سال 91 به 8 مورد رسیده است.

راستین اظهار کرد: تعداد مأموریت‌های غیرتصادفی یا امدادخواهی در منزل در سال 90، 78 هزار و 917 و در سال 91، 84 هزار و 569 رسید .

انتهای پیام/63003/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول