اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

چهار ایستگاه مطالعه در بندرعباس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: چهار ایستگاه مطالعه در بندرعباس به طور همزمان در شعبه سرپرستی بانک صادرات هرمزگان، شهرداری، ایستگاه راه‌آهن و بیمارستان خلیج فارس بندرعباس با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح شد.

چهار ایستگاه مطالعه در بندرعباس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه مراسم افتتاح این چهار ایستگاه مطالعه که در بانک صادرات هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: سهمیه اولیه استان هرمزگان در طرح ایستگاه مطالعه برپایی پنج ایستگاه بود که پس از فرودگاه بندرعباس، امروز چهار ایستگاه دیگر نیز در هرمزگان ایجاد شد.

وی ادامه داد: در سال 92 نیز 15 ایستگاه مطالعه دیگر در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود که این تعداد ایستگاه به غیر از بندرعباس، متناسب با جمعیت هر شهرستان در سایر شهرستان‌های هرمزگان نیز برپا خواهند شد.

واعظی خاطرنشان کرد: سهمیه هر ایستگاه مطالعه ماهانه 15 هزار جلد کتاب است که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هیچ کدام از ایستگاه‌های مطالعه در هیچ زمانی بدون کتاب نباشند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه سال گذشته میانگین مطالعه هر ایرانی 2.5 جلد کتاب در سال بود، تصریح کرد: ما امیدواریم با برپایی ایستگاه‌های مطالعه در نقاط پرتردد این رقم به 3.5 جلد کتاب در سال افزایش پیدا کند.

وی در پایان عنوان کرد: مردم می‌توانند، کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه را به امانت ببرند و پیش‌بینی ما این است که طی 15 روز آن را بازگردانند و در صورت علاقه‌مندی مردم به نگهداری کتاب، می‌توانند با پرداخت مبلغ دو هزار تومان به شماره حسابی که در پشت کتاب نوشته شده، کتاب را برای خود نگه دارند.

انتهای پیام/88007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول