اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد عنوان کرد

ناهمخوانی طایفه‌گرایی با سبک زندگی اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد یکی از موضوعاتی را که با سبک زندگی اسلامی همخوانی ندارا در را در استان کهگیلویه و بویراحمد طایفه‌گرایی عنوان کرد.

ناهمخوانی طایفه‌گرایی با سبک زندگی اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

محمد الفونه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهداف و برنامه‌های مهم شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و اظهار کرد: برگزاری مرتب جلسات فرهنگ عمومی استان بسیار مهم بوده و باید از ظرفیت‌های لازم در این شورا به نحو احسن استفاده شود.

فرماندار بویراحمد عدم استفاده از ظرفیت‌های لازم شورای فرهنگ عمومی را از مشکلات و معضلات موجود در این شورا عنوان کرد و گفت: به منظور رسیدگی به این امر پیشنهاد می‌شود دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی عملیاتی کار کند چرا که این شورا برای کل استان سیاست‌گذاری می‌کند و موضوعات آن به شهرستان‌ها تعمیم داده می‌شود.

این مسئول به فرامین رهبری پیرامون سبک زندگی و موانع پیش ‌روی آن در استان اشاره و اذعان کرد: با توجه به 30 موضوع از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی و موانع آن، در این استان مشکلاتی از جمله طایفه‌گرایی ‌و قوم‌گرایی حاکم بوده که انتظار می‌رود برای رفع این تفکر اقدام شود.

مسئول ارشد اجرایی در بویراحمد رسیدگی به مشکلات و معضلات پیش‌روی سبک زندگی اسلامی را وظیفه همه دانست و یادآور شد: با توجه به این‌که بافت اجتماعی این استان به نسبت قومی و قبیله‌ای بوده و با بروز مشکل جزیی منجر به معضل گسترده خواهد شد از این رو نیازمند چاره‌جویی برای رفع این معضل هستیم.

ضرورت همکاری دستگاه‌های غیرفرهنگی در کاهش معضلات اجتماعی

وی در پیشنهاد خود به شورای فرهنگ عمومی استان به منظور توجه به منویات رهبری در راستای کاهش معضلات در سطح جامعه اذعان کرد: با توجه به حساسیت موضوع لازم است با خرد جمعی و استفاده از نظرات اهل فن به خصوص طلاب و دانشگاهیان برخی از موانع پیش روی سبک زندگی اسلامی را برطرف کنیم.

فرماندار بویراحمد ابراز داشت: با توجه به فرامین رهبری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای غیر فرهنگی در کاهش مشکلات پیش رو نقش داشته و می‌توانند همکاری مناسبی به منظور کاهش و رفع معضلات با دستگاه‌های فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/82011‌/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول