اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

23 اسفند

نشست «حکمرانی شایسته از منظر قرآن» در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه از برگزاری نشست «حکمرانی شایسته از منظر قرآن» 23 اسفند در قم خبر داد.

نشست «حکمرانی شایسته از منظر قرآن» در قم برگزار می‌شود

معصوم شبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه در سال 90 اظهار کرد: این انجمن به منظور تعمیق و توسعه مباحث تخصصی و صیانت از سنت حوزه تاسیس شده و تقویت ارتباط عالمان و فضلای حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 عضو پیوسته از طلاب و فضلاء حوزه و 50 عضو وابسته به عضویت این انجمن درآمده‌اند.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، انتشار کتب و نشریات علمی، همکاری با حوزه‌های علمیه و همکاری با نهادهای اجرایی حوزوی و غیر حوزوی را از دیگر اهداف انجمن فقه و حقوق اسلامی ذکر کرد.

وی عنوان داشت: نقد اجتهادهای غیر منضبط و پاسخ به اظهارنظرهای غیرفنی در زمینه فقه و حقوق اسلامی، نهادینه کردن نوآوری و نظریه‌پردازی علمی در پیوند با فقه و حقوق اسلامی از دیگر وظایفی است که این انجمن پیگیری می‌کند.

شبانی با اشاره به نشست‌های برگزار شده از انجمن فقه و حقوق اسلامی گفت: عقد فرزندخواندگی در اسلام، جلسات کارشناسی طرح ممیزی دانش حقوق، تبیین باب ضمان نفوس در آیینه تقنین و  غرر در معاملات جدید را از جمله موضوعات این نشست‌ها است.

وی از برگزاری نشست علمی تخصصی حکمرانی شایسته از منظر قرآن کریم خبر داد و افزود: این نشست از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه با همکاری مؤسسه حقوق عمومی اسلامی صراط مبین هدایت برگزار می‌شود.

دبیر انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام محمدجواد ارسطا عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عضو انجمن فقه و حقوق اسلامی و مستقیمی عضو هیئت علمی دانشگاه قم در این نشست به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نشست علمی تخصصی «حکمرانی شایسته از منظر قرآن کریم» 23 اسفند از ساعت 16 تا 18 در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول