اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره آموزش و پرورش برخوار:

برخوار رتبه نخست فضای آموزشی فرسوده را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار گفت: رتبه نخست فضای آموزشی فرسوده از آن برخوار است و این در حالی است که در سال آینده حدود سه هزار خانواده به مجموعه شهرستان اضافه می‌شود.

برخوار رتبه نخست فضای آموزشی فرسوده را دارد

علی بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در برخوار با بیان این‌که در گذشته شاهین‌شهر جزو برخوار بوده است، اظهار داشت: شهرستان شاهین‌شهر فرزند برخوار بوده و قدمت این شهرستان از شاهین‌شهر و خیلی شهرستان‌های دیگر بیشتر است.

وی با بیان این‌که کل شهرستان برخوار یک‌هزار و 920 کیلومتر وسعت و افزون بر 100 هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: در مجموع 13 شهر و روستا در سطح شهرستان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش برخوار ادامه داد: فاصله شهرستان برخوار تا مرکز استان حداقل سه کیلومتر است.

وی با بیان این‌که شخصیت‌های دینی و مذهبی این شهرستان چهره‌های فرهیخته جهان اسلام هستند، تأکید کرد: از این شخصیت‌ها می‌توان به آیت‌الله ناصری، آیت‌الله شیخ حسین نجفی، آیت‌الله حبیب‌الله محقق و آیت‌الله حبیب حبیب‌آبادی اشاره کرد.

بابایی با بیان این‌که بیش از 100 فضای آموزشی در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در فضاهای آموزشی در سطح شهرستان حدود 18 هزار و 438 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: تعداد دانش‌آموزان اتباع ما که در حال تحصیل هستند، یک‌هزار و 952 نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش برخوار با بیان این‌که تعداد پرسنل که مشغول به فعالیت هستند، یک‌هزار و 257 نفر هستند، عنوان کرد: کارکنان اداری این شهرستان حدود 50 نفر هستند که حدود 533 نفر بازنشسته داریم.

وی افزود: حدود 107 نفر از پرسنل فرهنگی ما قراردادی هستند.

بابایی تصریح کرد: امسال همچون سال گذشته برای دانش‌آموزان پیک نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال اداره آموزش و پرورش این شهرستان به کمک نهادهای دولتی آمده است تا از مسافران و میهمانان نوروزی با اسکان آن‌ها در مدارس پذیرایی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش برخوار ادامه داد: روند توزیع شیر و اجرای طرح کمبود فقر آهن در بین دانش‌آموزان این شهرستان به خوبی صورت پذیرفته است.

وی با بیان این‌که هنرستان‌های کاردانش این شهرستان به خوبی در صحنه‌های علمی درخشیده‌اند، تصریح کرد: ما در بین دانش‌آموزان مقام‌های نخست در سطح استان و کشور را داشته‌ایم.

بابایی تأکید کرد: درصد قبولی دانش‌آموزانمان در کنکور نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی با بیان این‌که برای با شبیخون فرهنگی برنامه پرباری را داشته‌ایم، ادامه داد: بیش از 30 همایش در این راستا در سطح شهرستان برای دانش‌آموزانمان برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش برخوار گفت: آموزش شهرستان برخوار در بین تمام اداره‌های استان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: اردوهای طرح هجرت در سطح مدارس این شهرستان به خوبی انجام شده است.

بابایی با اشاره به این‌که رتبه اول فضای آموزشی فرسوده در سطح استان را داریم، گفت: در سال آینده حدود سه هزار خانواده از طریق مسکن مهر به مجموعه شهرستان اضافه می‌شود، بدون آن‌که در مورد فضای آموزشی آن چاره‌اندیشی شده باشد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا از طریق مجمع خیرین مدرسه‌ساز مشکلات فضای آموزشی این شهرستان را رفع کنیم و با این صورت باز هم این مسئله احتیاج به توجه مسئولان دارد.

انتهای پیام/2301/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول