اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بافت‎های فرسوده اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خبر داد

ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی 3 شهر خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی از انجام مطالعات توانمندسازی برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سه شهر استان خراسان‌رضوی خبر داد.

ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی 3 شهر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منیژه موسی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری بلاتکلیف بودن لبه‌های پیرامون شهرها و همچنین عدم نظارت دقیق و حفاظت مالکین این اراضی بوده است، اظهار داشت: طرح‌های توانمندسازی در کشور، الگوهای جدیدی برای نظم دادن و هدایت کالبد ناموزون بافت‌های پیرامونی هستند، این طرح‌ها دارای وجوه اجتماعی، اقتصادی و کالبدی هستند.

وی ادامه داد: برای ساماندهی سکونت‌گاه‎های غیررسمی باید اقدامات پیشگیرانه و ساماندهی وضع موجود به صورت همزمان انجام شود.

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اظهار داشت: در این راستا تاکنون مطالعات و شناسایی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سه شهرستان مشهد با مساحت حدود 3 هزار و 303 هکتار، سبزوار با مساحت حدود 370 هکتار و تربت حیدریه با مساحت حدود 145 هکتار انجام و بررسی برنامه‌ها و خدمات موجود در محلات، شناخت ویژگی‌های اقتصادی اجتماعی و تدوین برنامه توانمند‌سازی صورت گرفته است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه اجرای سیاست‌هایی با رویکرد ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری بر پایه مشارکت اجتماعی است، افزود: بر همین اساس مشارکت محلی از سوی ساکنان این بافت‌ها برای بهسازی و ارتقای کیفیت سکونت، تقویت سازمان‌های غیردولتی و تعریف اولویت‌های برنامه‌ریزی از سوی افراد ساکن جهت مشارکت در ساماندهی این بافت‌ها مورد تأکید قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پس از شناسایی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، جهت اجرایی نمودن برنامه‌های ساماندهی، تعدادی از محلات بر اساس اولویت‌بندی طرح ساماندهی به عنوان نمونه جهت اجرا، انتخاب و پروژه‌های اجرایی آنها احصاء شد.

رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌های ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی این شهرها به دستگاه‌های مربوطه و دخیل در این امر ارسال شده و مقرر شده است در برنامه سالانه دستگاه‌ها قرار گرفته و اجرا شوند.

انتهای پیام/70005/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول