اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اعمال دوباره مالیات بر قیمت مصرف‌کننده تخلف است

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه قیمت نهایی کالا در واحد تولیدی طبق مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود، گفت: اعمال دوباره مالیات بر قیمت مصرف کننده تخلف بوده و قابل پیگرد است.

اعمال دوباره مالیات بر قیمت مصرف‌کننده تخلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فیض ظهر امروز در جلسه بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان انجام تمام بازرسی‌های گیلان را در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز که همزمان با سراسر کشور در گیلان در حال اجراست، تمام امکانات و نیروهای انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجامع امور صنفی و ناظران افتخاری در راستای این طرح به ‌کار گرفته شدند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: بازرسان این سازمان و مجامع امور صنفی در دو نوبت صبح و عصر با حضور در سطح بازار و نیز بازرسی از سردخانه‌ها و انبارهای نگهداری کالا، بر روند عرضه کالا و ارائه خدمات به شهروندان نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همکاران این سازمان در حوزه ستاد خبری 124 در سراسر استان حداقل تا ساعت شش عصر همه‌ روزه در محل کار خود حاضر هستند، اضافه کرد: بازرسان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات اقتصادی هستند.

فیض افزود: پس از این ساعت نیز پیام‌های مذکور توسط پیام‌گیر تلفنی ضبط می‌شود و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، خودروهای گشت بازرسی این سازمان نیز با نصب تابلوی 124 و بنر مربوطه روی شیشه خودرو اقدام به گشت‌زنی در سطح شهر کرده و با تخلفات صنفی برخورد می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به دریافت برخی گزارش‌های مردمی درباره اعمال دوباره پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت مصرف کننده از طرف برخی فروشگاه‌های بزرگ، تذکرات لازم به فروشگاه‌های مذکور داده شد و در صورت ادامه این روند برخورد جدی‌تری با آن ها صورت می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه قیمت نهایی کالا در واحدهای تولیدی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود، یادآور شد: اعمال دوباره مالیات مذکور بر قیمت مصرف کننده در واحدهای صنفی تخلف بوده و قابل پیگرد است.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول