اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

فعالیت 2000 بشیر جوان در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از فعالیت 2 هزار نفر از بشیران جوان در ایام نوروز در مناطق محل سکونت خود خبر داد.

فعالیت 2000 بشیر جوان در ایام نوروز

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت بشیران جوان اظهار کرد: بشیران جوان یکی از رده‌های تبلیغی بوده که شامل طلاب پایه‌های تحصیلی چهار تا شش حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بشیران جوان در بین اقوام، بستگان، خانواده، دوستان، همکلاسی‌های سابق، کودکان و نوجوانان محل سکونت خود به تبلیغ چهره به چهره می‌پردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت بشیران جوان از سال 87 بر اساس موافقت مقام معظم رهبری گفت: طلاب در قالب طرح بشیران جوان در ایام تعطیلی حوزه‌های علمیه مانند نوروز و تعطیلات تابستانی به منطقه محل سکونت خود رفته و به ترویج مباحث فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف پرورش مبلغان آینده و تقویت تبلیغی طلاب آغاز شده و بشیران در این طرح به فعالیت‌هایی مانند برپایی شعائر، مراسم‌ها و مجالس دینی، امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ چهره به چهره اقدام می‌کنند.

موسوی تبلیغ معارف اسلامی، ارشاد و راهنمایی مردم، برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام اولیه برای نوجوانان و اعضای خانواده را از دیگر برنامه‌های بشیران جوان ذکر کرد.

وی یادآور شد: دیدار با علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عیادت از دیگر برنامه‌های بشیران جوان است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از فعال‌ شدن سامانه سمتا از 17 اسفند برای ثبت‌نام بشیران جوان خبر داد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نظر دارد همزمان با ایام نوروز 2 هزار نفر از بشیران جوان را ساماندهی کند.

وی یادآور شد: جلسه و همایش علمی، کاربردی و توجیهی با حضور حجت‌الاسلام قرائتی 23 اسفند در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و کتابی با عنوان ره توشه در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد.

موسوی عنوان داشت: بشیران با ارائه مدارک حوزوی پرونده‌ای در دفتر تبلیغات تشکیل می‌دهند و پس از مصاحبه در دوره‌های کوتاه مدت شرکت می‌کنند و سپس به تبلیغ چهره به چهره می‌پردازند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول