اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

باید مبلغ سنت‌ نیکوکاری و احسان به فقرا باشیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات استان همدان با اشاره به سنت حسنه نیکوکاری و احسان به فقرا گفت: باید مبلغ این سنت‌ها باشیم و آنها را اجرا کنیم.

باید مبلغ سنت‌ نیکوکاری و احسان به فقرا باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در همایش تجلیل از خیران و نیکوکاران شهرستان ملایر اظهار داشت: بنای حاکمیت اسلامی بر پایه امور خیر شکل گرفته و در این راستا پیامبر گرامی اسلام (ص) با کار فرهنگی بنای اسلام را پایه‌ریزی کرد و کار خیران ما نیز باید کار فرهنگی باشد.

وی با استناد به فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه نخستین خواسته من از شما مردم ایجاد سفره‌ای برای فقراست، ادامه داد: نخستین کمیته امداد را پیامبر اسلام (ص) در سال اول هجری در مدینه ساختند و کارهای خیر امروز ما متأثر از سنت ناب رسول گرامی اسلام (ص) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به سنت حسنه نیکوکاری و احسان به فقرا خاطرنشان کرد: ما باید مبلغ این سنت‌ها باشیم و آنها را اجرا کنیم.

وی، شناخت اولویت‌ها را در این راستا رکن اصلی برشمرد و تصریح کرد: در این راستا باید مطالعه قبل از اجرا، برنامه‌ها و آموزش لازم صورت گیرد تا نیازمندان حقیقی شناخته شوند و احسان به آنها به بهترین نحو صورت گیرد.

آزادیخواه عنوان کرد: شهرستان ملایر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با وجود عناصر مهم جای پیشرفت بیشتری را در این زمینه دارد.

در ادامه مدیرعامل انجمن ملایری‌های مقیم تهران عنوان کرد: ما باید از محرومان دستگیری کنیم، چراکه دگرخواهی یک میل درونی است.

سیدهاشم حسینی با بیان اینکه یکی از ارکان دین مبین اسلام اخلاقیات است، یادآور شد: آنچه باعث پیشرفت اسلام شد، غلبه شمشیر نبود، بلکه برتری ایدئولوژی و اخلاقیات دین اسلام بود؛ بنابراین باید ما مسلمانان در امور خیر سرآمد باشیم.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های انجمن ملایری‌های مقیم تهران بیان داشت: این انجمن از سال 1364 شکل گرفته و 500 عضو دارد که فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و مشاوره‌ای انجام می‌دهد.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول