اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل:

بی‌توجهی به آموزش مهارت زندگی عامل اصلی طلاق است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل گفت: بی‌توجهی به آموزش مهارت‌های زندگی اصلی‌ترین عامل طلاق در اردبیل است.

بی‌توجهی به آموزش مهارت زندگی عامل اصلی طلاق است

یوسف خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در کنار 12 عامل اصلی طلاق که اعتیاد نیز در بین آنها قرار دارد در استان اردبیل علل و عوامل مهم طلاق، ارائه نشدن آموزش‌های مهارت‌های زندگی برای زوجین در ابتدای زندگی است.

وی گفت: زن و شوهری که مهارت حرف زدن، خوب گوش دادن، خوب انتقاد کردن و خوب زیستن را ندانند قطعاً در زندگی با مشکلاتی روبرو می‌شوند که ما دفاتر ثبت ازدواج را موظف کردیم پیش از ثبت واقعه ازدواج زوجین را برای حضور در کلاس‌‌های مهارت زندگی به مراکز مورد نظر معرفی کنند تا از ثبت ازدواج بدون مهارت زناشویی جلوگیری شود.

این مسئول بیان داشت: این کار با زور و اجبار و بخشنامه درست شدنی نیست، بلکه ما نیازمند کار فرهنگی و توجیه خانواده‌ها در این زمینه هستیم تا پیش از ازدواج به فرزندان‌شان مهارت‌های شایسته زندگی را یاد دهند.

خدادادی افزود: هر زوجی که از آموزش مهارت‌های زندگی برخوردار باشد و مشاوره کافی را نیز در این زمینه دریافت کند قطعاً در مسیر زندگی با چالش و مشکلی روبرو نمی‌شود و با همخوانی ارتباط زن و شوهر زمینه زندگی سعادت‌مند فراهم می‌شود.

معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل از رسانه‌ها به عنوان نهاد موثر در بحث پیشگیری یاد کرد و گفت: رسانه‌ها و همچنین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی محل تجارب افکار و عقاید هستند که در بالا رفتن سطح آگاهی جامعه تاثیر بسزایی دارند.

وی در انتقاد از برخی رسانه‌ها که نه تنها به وظیفه خود در جرم‌زدایی عمل نمی‌کنند بلکه خود جرم‌زا هستند بیان کرد: بالا بردن سطح آگاهی سبب می‌شود بسیاری از جرایم کاهش پیدا کند تا از روند صعودی در این زمینه پیشگیری لازم صورت بگیرد.

این مسئول بیان داشت: برخی از رسانه‌ها به جای اینکه جرم‌زدا باشند، خود جرم‌زا هستند و مطالبی را انتشار می‌دهند که گویی در مسیر جرم افزودن حرکت می‌کنند در حالی که رسانه‌ها باید به تعهد خود شایسته و مطلوب عمل کنند تا زمینه یک حرکت معقول بیش از گذشته فراهم آید.

شکل‌گیری 22 هزار پرونده نزاع در اردبیل

خدادادی ادامه داد: سال جاری بیش از 22 هزار و 534 فقره پرونده نزاع در استان اردبیل شکل گرفته که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در نزاع، درگیری لفظی و فیزیکی و همچنین خشونت جزو استان‌های تراز اول کشور است، افزود: اینها مواردی است که ثبت و تشکیل پرونده شده، اما برای بسیاری از موارد خشونت از جمله کودک آزاری، همسر آزاری و نزاع در مدرسه تشکیل پرونده نمی‌شود که با احتساب این ارقام میزان خشونت بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه اول در حوزه خشونت برای اردبیل با پیشینه مذهبی، تاریخی و معنوی این استان هیچ گونه همخوانی ندارد، تصریح کرد: ما باید به گذشته خود رجوع کنیم و از بزرگان خود سیره و سلوک اجتماعی را یاد بگیریم.

این مسئول گفت: در کنار این کار افزایش سرقت و طلاق را نیز در اردبیل شاهد هستیم.

خدادادی در ادامه با خطرناک خواندن موضوع اعتیاد به مواد مخدر و کاهش سن در این زمینه اظهار داشت: آنچه که در این زمینه برای خانواده‌ها هشدار دهنده است، اینکه سن اعتیاد کاهش یافته و اگر در سال‌های گذشته میانگین سن 40 سال بود اکنون این میانگین به دوره جوانی و نوجوانی رسیده است.

معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اردبیل در پایان به خبرنگار فارس بیان داشت: علاوه بر کاهش سن اعتیاد، گرایش به مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی نیز قابل تامل است که گاه سبب تخریب فرد، خانواده و رشد جرایم و معضلات اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول