اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ارتقاء شاخص‌های امید به زندگی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شاخص‌های امید به زندگی در این استان گفت: این شاخص‌ها در سال‌های اخیر در استان رشد چشمگیری داشته است.

ارتقاء شاخص‌های امید به زندگی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از مراکز بهداشتی و درمانی بخش‌های چاروسا و دیشموک بازدید کردند.

ارتقاء شاخص‌های امید به زندگی در کهگیلویه و بویراحمد

سید رشید غفاری در این بازدید با اشاره به این‌که بهداشت و درمان به عنوان یک نیاز اساسی و حیاتی مردم و امری فنی و تخصصی است عنوان داشت: اظهار نظر در خصوص روند پیشرفت و یا پسرفت خدمات بهداشتی درمانی نیازمند مقایسه شاخص‌ها و معیارهای استانی و کشوری است.

غفاری اضافه کرد: خدمات انجام شده در سال‌های اخیر به ویژه در دولت دهم در مقایسه با آن‌چه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده جهشی قابل توجه در بسیاری از شاخص‌های اصلی بخش‌های بهداشتی و درمانی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: شاخص‌های امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران باردار، کاهش مرگ کودکان زیر پنج سال، کاهش مرگ نوزادان، مراقبت‌های دوران بارداری و شیرخوارگی، پوشش واکسیناسیون و شاخص‌های متعدد دیگر مواردی است که در سال‌های اخیر به صورت چشمگیری ارتقاء یافته است.

 کاهش چشمگیر مرگ مادران باردار در قلعه رئیسی و دیشموک

غفاری در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال مرگ و میر مادران باردار که از شاخص‌های بسیار مهم و مورد توجه وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهداشت جهانی است در شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک که به خاطر فاصله زیاد تا مرکز شهرستان از نقاط حساس کهگیلویه می‌باشند، طی چهار سال  گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته به نحوی که در سال 91 هیچ‌گونه مرگ و میر مادر بارداری در این دو شهر نداشته‌ایم.

زیرساخت‌های راه‌اندازی رادیولوژی قلعه رئیسی به صورت کامل فراهم شده است

وی عنوان کرد: تجهیزات رادیولوژی مرکز قلعه رئیسی خریداری شده و اتاق آن نیز سرب‌کوبی شده و همه زیرساخت‌های لازم آماده شده است.

   غفاری اذعان کرد: فقط منتظر اعلام مجوز از سازمان انرژی اتمی هستیم که به محض اخذ مجوز رادیولوژی مرکز قلعه رئیسی راه‌اندازی خواهد شد تا مشکل مردم این منطقه برطرف شود.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول