اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

احتمال بهره‌برداری از 20 پروژه مهر ماندگار در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار تخصیص داده شود، حدود 20 پروژه از مجموع 27 پروژه در دست اجرا، قبل از اتمام دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند.

احتمال بهره‌برداری از 20 پروژه مهر ماندگار در کهگیلویه و بویراحمد

کورش امیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای دولت دهم طراحی پروژه‌هایی با عنوان مهر ماندگار بوده که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که این پروژه‌ها تا قبل از پایان عمر دولت به اتمام برسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه روستاها، آسفالت 385 کیلومتر از راه‌های روستایی در این استان مهم‌ترین پروژه‌ مهر ماندگار در این بخش بوده که در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه 232 کیلومتر از این راه‌ها آسفالت شده است.

امیدی‌پور تعداد طرح‌های تعریف شده در قالب مهر ماندگار را 27 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: در صورتی که اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص داده شود، حدود 20 پروژه از این تعداد قبل از اتمام دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند.  

وی با تأکید بر اهمیت اتمام پروژه‌های مهر ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهاربانده کردن 70 کیلومتر از راه‌های اصلی این استان نیز در قالب طرح‌های مهر ماندگار تعریف شدند که امید است در این زمینه نیز با همکاری وزارت‌خانه، همت مسئولان و پیمانکاران بتوانیم اقدامات قابل قبولی را انجام دهیم.

امیدی‌پور، احداث جاده پاتاوه بهبهان را از مهم‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه راه خواند و ادامه داد: این پروژه 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

* مهم‌ترین پروژه مهر ماندگار حوزه بهداشت و درمان، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

این مسئول عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن برخی از پروژه‌های مهر ماندگار، تأمین آب اراضی دهدشت غربی در شهرستان کهگیلویه، تأمین آب شهر لیکک از سد کوثر ، احداث و تکمیل ‌تالار مرکزی یاسوج، احداث و تکمیل موزه یاسوج، مجتمع فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثارگران یاسوج‌، ‌تکمیل شبکه آبرسانی و زهکشی منطقه بزرگ لیشتر در گچساران را برخی از این پروژه‌ها عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه ورزش است، گفت: با توجه به احتمال زیاد صعود تیم فوتبال شهرداری یاسوج به لیگ برتر اتمام این پروژه اهمیت چندانی دارد، ضمن اینکه کارهای اساسی این ورزشگاه به اتمام رسیده است.

وی تأکید کرد: در بخش بیمارستانی و بهداشت و درمان نیز احداث بیمارستان 200 تختخوابی مهم‌ترین پروژه مهر ماندگار بوده که اکنون 60 درصد کارهای آن انجام شده است.

امیدی‌پور احداث کارخانه سیمان خاکستری مارگون و طرح تولید انواع آجر سفال در شهرستان کهگیلویه را دو طرح مهم حوزه صنعت در این استان برشمرد و عنوان کرد: این طرح‌ها به ترتیب 70 و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول