اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مهر ماندگار خبر داد

سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در طرح‌های مهر ماندگار کشور

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مهر ماندگار کشور از سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در طرح‌های مهر ماندگار کشور خبر داد.

سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در طرح‌های مهر ماندگار کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی اکبر محرابیان در جریان بازدید از بیمارستان یک صد تختخوابی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 900 طرح‌ مهر ماندگار در کشور وجود دارد که در داخل این طرح‌ها یک‌هزار و 100 پروژه در حال اجراست و از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر پروژه‌ها در حوزه انرژی، نفت و پتروشیمی است، افزود: در حوزه وزارت نیرو طرح‌هایی مانند آبرسانی و سدها و در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز بزرگراه، راه‌آهن، بنادر و پنج فرودگاه در قالب طرح مهر ماندگار وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه 11 دستگاه اجرایی کشور نیز پروژه‌هایی را در طرح مهر ماندگار دارند، تصریح کرد: در مجموع پروژه‌های مهر ماندگار کشور از پیشرفت خوبی برخوردار است که امیدواریم در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

رئیس ستاد مهر ماندگار کشور درباره طرح‌های مهر ماندگار گیلان، اذعان کرد: در گیلان طرح‌های مهر ماندگار علاوه بر اینکه اهداف استانی را محقق می‌کنند، در تحقق بخشی از اهداف ملی کشور نیز نقش مهمی دارند.

دستیار ویژه رئیس جمهور پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ رشت‌ـ آستارا را یکی از مهم‌ترین طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم از نظر مهندسی جزو پروژه‌های شاخص محسوب می‌شود که از پیشرفت بسیار بالایی برخوردار است.

وی راه‌آهن گیلان را یکی از طرح‌های توریستی ذکر کرد و یادآور شد: وجود تونل‌ها با دهانه‌های عظیم و پل‌های بزرگ که از دل کوه‌ها عبور کرده، از مناطق دیدنی و توریستی کشور است.

محرابیان، اتصال کریدور شمال به جنوب را یکی از اهداف اصلی اجرای راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت ‌ـ آستارا ذکر کرد.

وی با اشاره به طرح‌های انجام شده در شمال کشور، افزود: حوزه بندرسازی در شمال کشور از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

دستیار ویژه رئیس جمهور اضافه کرد: چند منطقه به عنوان بندرگاه پیش‌بینی شده شامل اسکله آستارا و انزلی در گیلان و بندر امیرآباد در مازندران است.

وی با بیان اینکه اکنون اسکله آستارا آماده بهره‌برداری است، زمان افتتاح رسمی فاز نخست اسکله آستارا را 19 اسفند ماه امسال عنوان کرد.

 

*سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان در طرح‌های مهر ماندگار کشور

محرابیان مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح‌های مهر ماندگار را 170 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ به نرخ سنواتی بوده که بخشی از این سرمایه‌گذاری قبل از آغاز طرح‌ها صورت گرفت و بخشی دیگر نیز در طول سال‌های اخیر به طرح‌ها تزریق شده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت در اعتبارات، تلاش شده تا با افزایش راندمان و کاهش طرح‌های زائد بتوانیم تمام طرح‌های مهر ماندگار کشور را به اتمام برسانیم.

به گزارش فارس، رئیس ستاد مهر ماندگار کشور به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از بیمارستان یک صد تختخوابی آستارا که از طرح‌های مهر ماندگار گیلان محسوب می‌شود بازدید و در این راستا دستوراتی را نیز صادر کرده است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول