اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امید و شادی رمز موفقیت در ثانیه‌های جوانی / مسئولان به اوقات فراغت جوانان بیندیشند

خبرگزاری فارس: دوران جوانی همچون رنگین کمانی زیباست که در پرتو جلوه‌هایی از عشق و معرفت و رشد و بالندگی در آسمان خیال آدمی نقش می‌بندد، این گروه سنی در ساری تقریباً فراموش شده و پیشرفت آنان نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

امید و شادی رمز موفقیت در ثانیه‌های جوانی / مسئولان به اوقات فراغت جوانان بیندیشند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جوانان در دنیای پیچیده معاصر صحنه‌های تلخ و شیرین زندگی را از صافی نگاه ساده، صمیمی و آرمانی خویش تجربه می‌کنند و آرام آرام وارد دنیای بزرگ‌ترها می‌شوند در حالی‌ که مشکلات و مسائل فراوانی در مسیر زندگی ساده و بی‌آلایش آنان کمین کرده است.

در نگاه آسمانی و ملکوتی این نسل پرشور، هر روز هزاران خورشید مهر و معرفت طلوع می‌کند و بر سیمای سرد زندگی گرمای امید و معنویت می‌بخشد.

حماسه حضور نوجوانان و جوانان ایرانی در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی، آیت روشن ایمان و تعهد و مصداق بارز احساس مسئولیت این نسل پویا و بالنده است که برای ایفای رسالت عظیم خویش در صحنه‌های مهم اجتماعی تلاش می‌کنند اما واقعیت آن است که جوانان همانند جوانه‌هایی هستند که هر آن در معرض تهدید آفت‌های بسیاری بوده و اگر نباشد مسئولیت‌پذیری و صیانت بزرگ‌ترها خطر سقوط در دره‌های هولناک حتمی خواهد بود.

واقعیت آن است که رؤیاهای جوانان و آرزوهای ملکوتی آنان وقتی انسان‌ساز و موجبات پویایی و شکوفایی یک سرزمین را فراهم خواهد ساخت که این انگیزه‌ها با مسئولیت‌پذیری، هدایت و حمایت بزرگترها به ویژه مسئولان امور اجرایی پیوند خورَد.

حکایت نسل جوان شهر من بی‌تردید حکایتی از همین مقوله است.

ساری به عنوان مرکز مازندران با جوانان بسیاری که از حداقل‌های زندگی در محیط‌های شهری محرومند نمونه بارز سیمای مازندران مظلوم است.

جوانان ساروی همانند همه هم‌نسل‌های خود در سایر شهرهای مازندران اعم از دختر و پسر از فقر امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی‌های مختص دوران خود رنج می‌برند.

بی‌شک باید گفت ساری شاید تنها مرکز استانی باشد که از داشتن یک شهر بازی مجهز و مجتمع فرهنگی و هنری کارآمد محروم است. سینماهایی که به علت فقدان برنامه‌ای موثر به تعطیلی کشیده شدند، پارک‌هایی که هیچ شباهتی به پارک ندارند، اشتغال رؤیای دست ‌نیافتنی برای جوانان شهر من است و هزار و یک مشکل که آینده‌سازان مازندران را در چنپره خود گرفتار ساخته است.

بی‌تردید برنامه‌ریزی برای تمهید اعتباراتی خاص و ارائه تسهیلاتی ویژه به جوانان نظیر آنچه در اغلب شهرهای استان‌های دیگر پرداخت می‌شود. احداث مجتمع‌های ورزشی و تفریحی برای جوانان به ویژه برای بانوان، ایجاد پارک‌های علمی و فناوری، برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف تقویت روحیه نشاط اجتماعی در جوانان و برگزاری همایش‌هایی با هدف تجلیل از نخبگان جوان از جمله برنامه‌هایی است که شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش، دفتر اجتماعی استانداری، گردشگری و میراث فرهنگی مازندران و دو جین سازمان عریض و طویلی که موازی‌کاری در حوزه جوانان تخصص آنها است می‌توانند به عنوان بخشی از پروژه‌های مدیریت مشارکتی در دستور کار قرار دهند و اندکی از دامنه مشکلات موجود بکاهند.

سیاسی‌کاری مدیران استان مانع مهم توسعه ساری

شهردار ساری با انتقاد از عدم تخصیص بودجه‌های ملی برای مرکز مازندران، سیاسی‌کاری برخی مدیران استانی را مانع بزرگ توسعه ساری عنوان کرد.

مهدی عبوری افزود: در برخی استان‌های کشور نظیر اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز به دلیل حمایت‌های مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سبب پیشرفت مراکز استان‌ها فراهم شده، اما در مازندران چنین رویه‌ای را شاهد نیستیم.

شهردار ساری گفت: اگر مدیران و مسئولان ما به درستی از حق مردم دفاع می‌کردند امروز نباید شهر ساری به این وضع دچار می‌شد.

عبوری با بیان اینکه تا چه وقت باید از مردم عوارض بگیریم و حقوق 2 هزار پرسنل شاغل در شهرداری را بپردازیم، تصریح کرد: یکی از علل مهم عقب‌ماندگی ساری این است که شهرداری سیاسی در این شهر حکم‌فرما بوده است.

وی ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و خدماتی را از وظایف شهرداری برشمرد و افزود: تا زمانی که در این مسئولیت باشم از حقوق مردم ساری دفاع می‌کنم و نمی‌گذارم حق شهروندان ضایع شود.

این مسئول همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی گفت: مردم باید با هوشمندی افرادی را انتخاب کنند که بتوانند از حق آنان دفاع و مشکلات آنان را درک کنند.

به هر تقدیر با توجه به اینکه جوانان همان کسانی هستند که باید زمام امور فردای این مرز و بوم را به دست گیرند، پرداختن به مسایل آنها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

از این رو ایجاد تشکل‌های مدنی و اجتماعی در راستای تقویت احساس امید و هدفمندی و مقابله با ناهنجاری‌هایی نظیر بی‌تفاوتی، یاس و سرخوردگی، خودکم‌بینی و ولنگاری از یک سو و تمهید شرایط لازم و کافی برای تحقق یک زندگی مطلوب و اهتمام به زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی از سوی دیگر از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در دستور کار مسئولان، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران مرکز استان قرار گیرد.

جوانان سرمایه‌های هر جامعه زنده و پویا محسوب می‌شوند که هر گونه بی‌تدبیری در فرآیند جامعه‌پذیری آنان عوارض مصیبت‌باری را در پی خواهد داشت.

==================

گزارش از کوروش غفاری‌چراتی

==================

انتهای پیام/2296/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول