اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تاسوعا در تعمیق باورهای اعتقادی جوانان اثرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با انتقاد از طرح حذف تعطیلی روز تاسوعا و 29 صفر از تعطیلات رسمی کشور گفت: روز تاسوعا در ترویج فرهنگ دینی و تعمیق باورهای اعتقادی مردم به ویژه جوانان اثرگذار است.

تاسوعا در تعمیق باورهای اعتقادی جوانان اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار کرد: تاسوعای حسینی به عنوان روزی شناخته شده در فرهنگ شیعه نباید از تعطیلات رسمی کشور حذف شود.

وی افزود: روز تاسوعا در فرهنگ شیعه از دیرباز به عنوان روزی شناخته شده است، که عزاداران و عاشقان اهل بیت (ع) ضمن بیان فضیلت‌های علمدار کربلا، به مرثیه سرایی و عزاداری برای او می‌پردازند.

روحانی‌نیا، تاسوعا و عاشورای حسینی را روز تلفیق شگفت‌انگیز و شورآفرین مظلومیت با عزت و اقتدار برشمرد و اظهار کرد: این روزهای باید به بهترین شکل ممکن و با فراهم شدن حداکثری شرایط و امکانات گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر دینی و برپایی مراسم‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی موجب تعمیق باورهای اعتقادی مردم می‌شود، تصریح کرد: تاسوعای حسینی و برخی مناسبت‌های دیگر همچون سالروز شهادت امام رضا(ع) در تقویت فرهنگ و ترویج فرهنگ و دین موثر و لازم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز توجه به وضعیت معیشتی مردم و تعیین راهکارهای مناسب برای بهبود وضع اقتصادی آنان باید در اولویت برنامه‌های مجلس باشد، از طرح موضوعات و مسائل این چنینی در خانه ملت انتقاد کرد.

وی افزود: همه ما می‌پذیریم که باید تعطیلات کاهش پیدا کند اما این به آن معنا نیست که تعطیلاتی که جزو فرهنگ دینی و مذهبی و اعتقادی این ملت است را ما کاهش دهیم.

روحانی‌نیا تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به دنبال راه حل‌های مناسب و شایسته این امر باشند و اگر قرار است، با کم کردن تعطیلی‌ها اینکار انجام شود بهتر است از تعطیلی‌های بی مورد جلوگیری شود نه آنکه روز تاسوعا را که در ترویج فرهنگ دینی و تعمیق باورهای اعتقادی مردم به ویژه جوانان اثرگذار است را از تعطیلات رسمی کشور حذف کنند.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول