اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین پیش‌بینی کرد

بازدید یک میلیون مسافر نوروزی از قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروزی امسال با افزایش 20 درصدی تعداد گردشگران و مسافران روبرو و شاهد حضور یک میلیون نفر میهمان در سراسر استان قزوین باشیم.

بازدید یک میلیون مسافر نوروزی از قزوین

احمد عجم امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید مسئولان ستاد تسهیلات نوروزی شادی بیشتر مسافران نوروزی را در نظر داشته باشند و البته در عین حال حرمت ایام فاطمیه نیز حفظ شود.

عجم با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان قزوین عنوان کرد: به طور حتم اگر بتوانیم ظرفیت‌های بالای گردشگری را به مسافران نوروزی بشناسانیم، بدون شک این اقدام موجب رونق گردشگری در قزوین و اشتغال‌زایی بیشتر در استان خواهد شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروزی امسال با افزایش 20 درصدی تعداد گردشگران و مسافران روبرو شویم و به طور قطع شاهد حضور یک میلیون نفر میهمان در سراسر استان قزوین خواهیم بود.

وی اطلاع‌رسانی به میهمانان نوروزی را بسیار مهم دانست و با تأکید بر تلاش مسئولان برای رفاه حال گردشگران در قزوین افزود: باید مکان‌های گردشگری و تهیه بسته‌های فرهنگی به منظور معرفی توانمندی‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف به میهمانان نوروزی ارائه شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه بدون شک نتیجه تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی استان به همراه شهرداری قزوین در برنامه‌ریزی و فضاسازی مناسب شهری برای جذب گردشگر مؤثرتر خواهد بود اظهار داشت: در این بین باید توجه ویژه‌ای به مکان‌هایی چون مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی شود.

عجم با اشاره به ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات و صنایع دستی در ورودی شهرها تأکید کرد: فراهم کردن نمایشگاه و بازارچه در ایام تعطیلات نوروز با استقبال مسافران، گردشگران و میهمانان نوروزی مواجهه می‌شود که نیاز است مسئولان در این مسیر با برنامه‌ریزی بهتری عمل کنند.

استاندار قزوین در پایان بر آمادگی ستاد مدیریت بحران استان در ایام نوروز برای مقابله با حوادث احتمالی تأکید و عنوان کرد: بدون شک آماده بودن این ستاد می‌تواند موجب این شود تا نظم و هماهنگی بیشتری برای میهمانان در ایام نوروز فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم در این همایش با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات نوروزی استان از 25 اسفند تا 17 فروردین در سطح استان قزوین فعالیت می‌کند عنوان کرد: در ایام نوروز 170 نفر به عنوان راهنما در بناهای دیدنی و تاریخی قزوین حضور خواهند داشت تا پاسخگوی سئوالات میهمانان و گردشگران باشند.

اسدالله بیرانوند با بیان اینکه 500 هزار بسته فرهنگی که اطلاعات اماکن تاریخی و طبیعی استان قزوین را در دل خود جای داده است بین گردشگران در ایام نوروز توزیع خواهد شد افزود: در تعطیلات سیزده روزه تعطیلات نوروزی نیز 100 غرفه نمایشگاه صنایع دستی در استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول