اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تفت:

ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها موجب اشتغال پایدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تفت بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی را ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی دانست.

ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها موجب اشتغال پایدار است

ابوالقاسم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تفت با تاکید بر توجه ویژه به بخش کشاورزی و صنایع وابسته اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در کنار بخش‌های گردشگری و آموزش عالی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهرستان است که نیازمند توجه ویژه به این بخش به دلیل دارا بودن شرایط مطلوب آب و هوایی هستیم.

فرماندار تفت افزود: توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش افزوده محصولات و توسعه اقتصادی، اجتماعی مناطق روستایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای تحقق و توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان تفت اندیشیده شده است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی صحیح در راستای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی می‌تواند این محصولات را که مقادیر انبوهی از آنها در طول زمان برداشت و توزیع از بین می‌رود، به ارزش افزوده تبدیل کند.

دهقان با اشاره به آبادانی و پیشرفت روزافزون مناطق روستایی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مناطق روستایی و کمتر برخوردار مورد توجه خاص قرار گرفت و امروز شاهد آن هستیم که بیشتر روستاهای کشور از خدمات زیربنایی همچون آب، برق، مسیر مواصلاتی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر عمران و آبادانی روستاها از طریق ایجاد اشتغال گفت: مردم روستاها سخت‌کوش و نجیب و انقلابی هستند که باید با بهره‌گیری از توان و ظرفیت خود این مردم، در ایجاد اشتغال و عمران و آبادانی بیشتر روستاها کوشید.

دهقان اضافه کرد: توسعه اشتغال و درآمد در اقتصاد روستا اثر مثبتی می‌گذارد و امکانات رفاهی بیشتری را برای روستاییان فراهم می‌کند.

وی محصولات کشاورزی شهرستان تفت را گندم، جو، تره‌بار، انار، هلو، زردآلو، گوجه، گردو و بادام و نیز عسل طبیعی با کیفیتی بالا برشمرد.

دهقان بیان کرد: وجود گستره فعالیت‌های کاری و فرصت‌های بکر مناسب به دلیل نیاز روز افزون بازار به محصولات متنوع فرآوری شده با استاندار‌دهای و فناوری‌های نوین همچنین وجود بازارهای نسبتاً پایدار در این بخش، چشم‌انداز موفقی را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/90004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول