اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصوبه امروز در شورای شهر مشهد

عوارض نصب تابلو تبلیغاتی در ملک خصوصی 15 برابر شد

خبرگزاری فارس: امروز در شورای شهر مشهد مصوب شد مالکانی که به اخطار شهرداری مشهد در راستای جمع آوری تابلو تبلیغاتی در ملک خود اقدام نکنند باید عوارض 15 برابری پرداخت کنند.

عوارض نصب تابلو تبلیغاتی در ملک خصوصی 15 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظریه کمیسیون فنی، عمرانی و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با نصب تابلو در سطح شهر ظهر امروز در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد بررسی شد.

در این نظریه قید شده مالکان یا مستأجرانی که بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی، فنی و بهداشتی و مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد مبادرت به نصب تابلوی غیرمجاز در ملک خود کنند، موظف هستند از زمان ابلاغ اخطار شهرداری، حداکثر ظرف مدت یک ماه تابلوی نصب شده را جمع‌آوری کنند.

در صورت خودداری از جمع‌آوری تابلو، شهرداری موظف است مطابق مصوبه اقدام و از زمان اتمام مدت اخطار جمع‌آوری تا زمان جمع‌آوری تابلو، عوارض تابلو که در گذشته سه برابر حساب می‌شده از این تاریخ 15 برابر محاسبه می‌شود.

جلال قربانی، مدیر عامل سازمان میادین شهرداری مشهد در ارتباط با نظریه کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر مشهد اظهار کرد: در گذشته عوارض سه برابر محاسبه می‌شد اما چون بازدارندگی و انگیزه‌ای برای مالکان و شرکت‌ها در راستای جمع‌آوری تابلو ایجاد نمی‌کرد؛ تصمیم گرفته شد تا عوارض به 15 برابر افزایش یابد.

در ادامه خلیل‌الله کاظمی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: طرح مکان‌یابی احداث تابلوها در سطح شهر مشهد انجام شده به طوری‌که مجوز جدیدی برای نصب تابلو داده نمی‌شود و تابلوهایی که در مناطق نامناسب قرار گرفته‌اند نیز جا به جا می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های تبلیغاتی مجوزی از شهرداری برای نصب تابلوها و تلویزیون‌های شهری نمی‌گیرند و در داخل املاک افراد توافق می‌کنند که در قبال پرداخت مبلغی قراردادی نسبت به نصب تلویزیون و یا تابلو در آن ملک اقدام ‌کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: با پیگیری که شهرداری انجام داد جریمه سه برابری یک دهم درآمد مالک از نصب تابلو نمی‌شود و برای اینکه جنبه بازدارندگی در مالکان ایجاد شود تصمیم گرفته شد عوارض نصب تابلو از مالک 15 برابر شود تا ملک خود را به شرکت‌های تبلیغاتی برای نصب تابلو ندهد.

در ادامه زعیمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح جامع نصب تابلو در محیط شهری وجود دارد اما نصب تابلو در ملک شخصی موضوعی است که شهرداری نتوانسته با آن مقابله کند بنابراین باید با جریمه سنگین از آن جلوگیری کرد.

در پایان با رای تمام اعضای شورای شهر مشهد بهای مندرج شده برای مالکان از سه برابر قیمت به 15 برابر قیمت تغییر یافت.

انتهای پیام/70022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول