اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

شرایط اقتصادی تولیدکنندگان و بانک‌ها را مقابل هم قرار داد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: شرایط بد اقتصادی تولیدکنندگان و بانک‌ها را مقابل هم قرار داد.

شرایط  اقتصادی تولیدکنندگان و بانک‌ها را مقابل هم قرار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داریوش هندوئی ظهر امروز در نشستی که با صنعت‌گران و معدن‌‌کاران مازندران سخن داشت، به دغدغه‌ها و شرایط سخت غیرقابل انکار تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: زمانه چنان بر مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی سخت و دشوار شده که توان ادامه فعالیت را از آنها گرفته است.

وی بیان داشت: افزایش تورم که پیامد منفی آن به گفته کارشناسان  افزایش حدود 300 درصدی هزینه‌های تولید را به همراه داشت و همچنین به دنبال آن تحریم‌های بین‌المللی که دشمنان نظام برای ضربه زدن به انقلاب به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای آن را اعمال کردند به همراه نبود پشتیبانی‌های لازم و اتخاذ تدابیر به موقع از بنگاه‌های اقتصادی از سوی دولت بیشتر شرکت‌های تولیدی را به سمت و سوی زیان و ورشکستگی سوق داده است.

هندوئی یادآور شد: تولیدی که بیشتر، برکات و ثمرات انقلاب اسلامی و حاصل زحمت‌های متخصصان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی بوده است اما با عاقبت کار به تلخی گراییده است.

هندوئی خاطرنشان کرد: این همه مشکلات موجب شد ناخواسته و در بعضی مواقع زمینه بی‌اعتمادی بانک‌ها نسبت به تولید فراهم شود و  بانک‌ها نیز که اهرم‌های قانونی و شرایط قوی‌تری دارند در پی اخذ اصل و سود البته غیرمتعارف و جریمه البته ناعادلانه باشند و همین معضلات موجب شده که صاحبان کارخانجات در گرداب بی‌تدبیری‌ها و ندانم‌کاری‌ها گرفتار شوند.

وی یادآور شد: در گذشته‌ای نه چندان دور تعامل و همکاری خوبی بین تولیدکنندگان و بانک‌ها وجود داشت و بهترین مشتریان بانک‌ها همین صنعت‌گران بودند و بیشترین سود بانک‌ها نیز از منابع مالی کارخانه‌های صنعتی و معدنی به دست می‌آمد اما حیف که این رابطه دچار نگرانی و چالش سختی شده است.

هندوئی گفت: امیدواریم به زودی دوباره به حالت قبلی بر گردد و راه تعالی و رشد تولید را همچون گذشته شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/2296/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول