اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرک ایران خبر داد

جلوگیری گمرکات مرزی از واردات کالاهای غیراستاندارد به کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرکات مستقر در مرزها از واردات کالاهای غیربهداشتی و غیراستاندارد به کشور جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری گمرکات مرزی از واردات کالاهای غیراستاندارد به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، عباس معمارنژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح دو مرکز تجاری و اتاق سیستمی و مکانیزه گمرک انزلی، اظهار کرد: گمرک در قانون جدید امور گمرکی مرزبان اقتصادی کشور بوده و دارای وظایفی است.

*وظیفه گمرک صیانت و حمایت از اقتصاد جامعه است

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی گمرک و ایران در گذشته مهم‌ترین وظیفه گمرک را کسب و وصول درآمد برای دولت می‌دانستند، گفت: امروزه نقش و جایگاه گمرک تغییر یافته و علاوه بر وصول درآمد گمرکی، صیانت از جامعه و حمایت از اقتصاد جامعه را نیز به ‌عهده دارد.

معاون وزیر اقتصاد، جامعه را دارای دو قشر تولید کننده و مصرف کننده خواند و تصریح کرد: در این راستا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تولید کنندگان بتوانند کالاها را سهل و آسان با حداقل امکانات وارد کرده و با حداکثر تسهیلات صادر کنند.

وی قدرت اقتصادی یک کشور را به حجم تجاری آن کشور دانست و اضافه کرد: باید مقررات تجارت و توریسم را تسهیل کنیم.

*گمرک از واردات کالای غیربهداشتی و غیراستاندارد جلوگیری می‌کند

معمارنژاد با تصریح بر اینکه نباید هر کالایی با هر گونه استاندارد وارد کشور شود، خاطرنشان کرد: گمرک مستقر در مرزها از واردات کالای غیربهداشتی و غیراستاندارد جلوگیری می‌کند.

وی توجه به بهداشت و سلامت جامعه را جزو وظایف گمرک نامید و یادآور شد: با روش و امکانات سنتی نمی‌توانستیم خدمات مطلوب را به جامعه ارائه دهیم بنابراین به طرف نوسازی گمرک پیش رفتیم.

*گمرکات ایران نوسازی می‌شود

رئیس کل گمرک ایران، نوسازی گمرک را در سه حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و انسان‌افزاری عنوان کرد و گفت: دیدگاه یکپارچه‌سازی نوسازی در گمرکات کشور از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود اطلاعات گمرک به بانک و ثبت سفارش وصل شده است، خاطرنشان کرد: نوسازی نرم‌افزاری در تمام گمرکات کشور ایجاد می‌شود.

معمارنژاد به‌روز کردن نیروی انسانی را از برنامه‌های گمرکات ایران در نوسازی ذکر کرد و افزود: نوسازی نیروی انسانی به معنای تغییر نیرو نیست بلکه آشنا کردن نیروها با علم و دانش روز است.

وی گمرک را ویترین نظام خواند و تصریح کرد: کسی که وارد کشوری می‌شود از گمرک آن عبور می‌کند لذا باید این ویترین به گونه‌ای سامان یابد که ذهنیت خوبی در انسان ایجاد کند.

*تصویب آیین‌نامه گمرک نوین در مجلس

معاون وزیر اقتصاد، هدف در گمرک را خدمت دانست و افزود: گمرک کالا تولید نمی‌کند بلکه خدمت تولید می‌کند و باید به فعالان اقتصادی خدمت ارائه دهد.

وی، درباره گمرک نوین اظهار کرد: در گمرک نوین تمام جنبه‌ها دیده می‌شود و در پنج حوزه مدیریت، فرآیند، تکنولوژی، نیروی انسانی و اصلاح قوانین و مقررات به طرف گمرک نوین حرکت می‌کنیم.

معمارنژاد، تصویب آیین‌نامه قانون گمرک نوین را قبل از پایان سال جاری و یا در سال جدید عنوان کرد.

*درآمد 400 میلیارد تومانی گمرکات گیلان در سال جاری

ناظر گمرکات گیلان نیز در مراسم مذکور افتتاح واحد تجاری گمرک انزلی را در کمتر از شش ماه عنوان کرد و گفت: برای آماده‌سازی این سالن و سالن همایش آن مبلغ 500 میلیون تومان هزینه شده است.

پرویز تقوی به وضعیت صادرات کالا در گمرک انزلی اشاره کرد و از افزایش 35 درصدی ارزش و 20 درصدی وزن صادرات در 11 ماه گذشته خبر داد.

وی میزان درآمد گمرکات گیلان در مدت مذکور را 300 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری این مبلغ به 400 میلیارد تومان می‌رسد.

*تحولات گمرکی شگرف است

امام جمعه انزلی نیز در مراسم مذکور تحولات گمرک را شگرف خواند و اظهار کرد: ثبات و امنیت امروز در گمرکات نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام سید داود موسوی اضافه کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که خدمت به مردم بالاترین و عالی‌ترین حسنه در نظام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور باید در اقتصاد نیز حرف برای گفتن داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با وجود تمام شیطنت‌های دشمنان در اوج عزت و سربلندی است.

انتهای پیام/‌2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول