اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

استقبال چشمگیر فارغ‌التحصیلان کشاورزی از رشته پرورش قارچ

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: رشته پرورش قارچ در مراکز مهارت آموزی این اداره کل از رشته‌های پر طرفداری است که با استقبال بسیاری از جوانان و دانشجویان فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی روبه‌رو شده است.

استقبال چشمگیر فارغ‌التحصیلان کشاورزی از رشته پرورش قارچ

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: دوره‌های آموزش پرورش قارچ در بازه زمانی 100 ساعت و به مدت 20 روز در مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای زاهدان و سایر مراکز با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است.

وی صرفه اقتصادی در پرورش این گیاه و درآمد مناسب را یکی از دلایل استقبال مهارت آموزان عنوان کرد و افزود: به دلیل هزینه پایین تولید و همچنین حجم قابل توجه برداشت به میزان یک کیلوگرم قارچ از هر کیلو کاه، این رشته توجه بسیاری از فعالان بخش کشاورزی را به خود جلب کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکثر متقاضیان در کارگاه‌های کشاورزی آموزش فنی و حرفه‌ای را دانشجویان رشته‌های مهندسی کشاورزی، باغبانی و فضای سبز تشکیل می‌دهند ادامه داد: این افراد به منظور تکمیل آموزش‌های فرا گرفته شده و با استفاده از خدمات آموزشی و رایگان فنی و حرفه‌ای دانش خود را افزایش می‌دهند.

جهانتیغی اضافه کرد: در حال حاضر در کارگاه‌های کشاورزی آموزش فنی و حرفه‌ای، رشته‌های متنوعی شامل طراحی فضای سبز به کمک نرم‌افزار، پرورش گل‌های آپارتمانی، پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، عصاره‌گیری و عرق‌گیری از گیاهان دارویی، باغ‌های شیشه‌ای و نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات به مهارت‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده با دانشگاه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: کارگاه‌های آموزشی موجود در آموزش فنی و حرفه‌ای خلأ بسیاری از دانشگاه‌ها را در بعد عملی و مهارتی پر کرده است.

انتهای پیام/75002/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول