اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه خبر داد

کشت 6 هزار هکتار هندوانه در ارزوئیه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری سطح کاشت هندوانه به بیش از 6 هزار هکتار افزایش یابد.

کشت 6 هزار هکتار هندوانه در ارزوئیه

مجید حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه اظهار داشت: از اواخر اسفند ماه جاری کشت کلم برگ سفید و کلم گل در 12 هکتار از اراضی وکیل آباد ارزوئیه به روش آبیاری نواری تیپ انجام می‌شود.

وی افزود: کشت کلم برای دومین سال متوالی در این  شهرستان صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار بیش از 80 تن برداشت شود و کشت این محصول برای 20 نفر اشتغال‌زایی کرده است، علاوه بر مصرف داخلی به شهرستان‌های هم‌جوار نیز فرستاده می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: کشت کلم می‌تواند سود خوبی برای کشاورزان این بخش داشته باشد، انواع کلم غنی از ویتامین c، ویتامین A و اسیدفولیک است و دارای عناصری مثل گوگرد، فسفر و کلسیم است.

وی اذعان داشت: عملیات کاشت هندوانه در شهرستان ارزوئیه از اواخر بهمن ماه آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد، بسیاری از هم‌استانی‌ها ارزوئیه را به نام هندوانه می‌شناسند، اما شهرستان ارزوئیه شهرستانی چهار فصل است و انواع میوه در آن پرورش داده می‌شود.

حبیبی خاطر نشان کرد: تاکنون در 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کاشت هندوانه صورت گرفته است و ما پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری سطح کاشت هندوانه به بیش از 6 هزار هکتار افزایش یابد که این محصول پس از طی دوره چهار ماهه قابل برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/80024/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول