اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:

عمده صادرکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مزه صادرات را هیچ‌کدام از تولیدکنندگان این استان نچشیدند، گفت: عمده صادرکنندگان فعال در این استان افراد غیربومی هستند.

عمده صادرکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی غیربومی هستند

جبار کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با انتقاد از نبود سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های دولتی در بخش‌های تولیدی و صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان توان صادراتی بسیاری بلایی دارد که متاسفانه هنوز به مرحله عملی نرسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع 100 نفری که کارت بازرگانی دارند و در حوزه صادرات این استان شناسنامه دارند، تنها 10 نفر فعال بوده و به امر صادرات اهتمام دارند. 

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آفت‌ها و مشکلات صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد فعالان و متصدیان بسیار کم تولید و صادرات است.

وی با بیان اینکه نسبت به هدف‌گذاری‌ها و پیشرفت‌های کشوری بسیار عقب هستیم، تصریح کرد: نبود فرهنگ صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین دلایل تعداد کم متصدیان امر صادرات در این استان است.

کیانی بیان کرد: عمده 10 صادرکننده فعال در این استان افراد غیربومی هستند و این نشان می‌دهد که در این حوزه جای کار کردن بسیار هست.

* از ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی غافل شدیم

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: مزه صادرات را در این استان هیچ‌کدام از تولیدکنندگان ما نچشیدند.

وی به عنوان مثال به محصولات بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود توان صادراتی در عمده محصولات تولیدی بخش کشاورزی ولی تنها دو محصول فراوری شده کشاورزی را در این استان داریم.

کیانی با اشاره به برخی آمار تولیدی محصولات کشاورزی ابراز داشت: طبق آمار جهاد کشاورزی 130 هزار تن محصول مازاد بر نیاز این استان تولید می‌شود که فرصت‌های زیادی را برای صادرات فراهم می‌کنند ولی تاکنون استفاده‌ای از این ظرفیت‌ها نشده است.

این مسئول بخش خصوصی تنوع محصولات تولیدی بخش کشاورزی را جالب توصیف کرد و گفت: علی‌رغم تولید کمی، کیفی و متنوع محصولات کشاورزی ولی متأسفانه تاکنون از ساماندهی صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در این استان غافل بوده‌ایم.

انتهای پیام/82005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول