اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانشگاه شهید چمران رتبه نهم در مقالات مجلات علمی کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز از کسب رتبه نهم در مقالات مجلات علمی کشور توسط این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه شهید چمران رتبه نهم در مقالات مجلات علمی کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی در نشست خبری امضای تفاهمنامه همکاری با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc، اظهار کرد: کشور ما در سال‌های اخیر با رشد علمی خوبی مواجه بوده است.

وی افزود: دکتر مهراد بنیانگذار ارزیابی  و رتبه بندی دانشگاه‌ها هستند و بزرگترین خدمت وی به کشور، ایجاد مرکزی است که تمام استنادات علمی کشور در آن جمع می‌شود و ما خوشحالیم که امروز میزبان این چهره ماندگار علمی کشور هستیم.

*صعود علمی کشور

وی ادامه داد: بسیاری از گزارش‌های که نمایانگر صعود علمی کشور ایران است و این جهش، به واسطه همت و تلاش ایشان مستند می شود تا رقابت سالمی را بین دانشگاه ها ایجاد شود که این امر باعث شده، ما از رتبه بندی های دانشگاه‌ها اطلاع پیدا کنیم و رتبه دانشگاه خود را بدانیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تشکر از تلاش دکتر مهراد بیان کرد: این اقدام باعث شده که ما تلاش کنیم و رتبه علمی خود را افزایش دهیم.

مروتی اذعان کرد: در سال‌های گذشته اگر در خصوص رتبه دانشگاه شهید چمران سوالی می‌شد این امکان وجود نداشت که اطلاعات دقیقی در رابطه با رتبه بندی دانشگاه در اختیار شما قرار دهیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون رتبه بندی دانشگاه‌ها میسر شده هر چند هنوز کارهایی باید انجام شود و باید رتبه بندی از جهات مختلف صورت گیرد اما عمده کار انجام شده است.

*افتخار بزرگ دانشگاه شهید چمران

مروتی از کسب رتبه نهم برای دانشگاه شهید چمران در تولید علم از نظر مقالات منتشر شده در مجلات کشور خبر داد و گفت: این افتخار بزرگی برای دانشگاه است، از اهداف ما در شروع کار این بوده است، که رتبه تک رقمی را کسب کنیم.

به گفته وی اگر دانشگاههای مختلف در استان‌ها خود را از نظر علمی تقویت کنند می‌توان در هر مرکز استان یک دانشگاه با رتبه یک داشته باشیم تا دانشجویان هر استان بتوانند برای ادامه تحصیل به دانشگاههای محل سکونت خود مراجعه کنند.

*مجوز مرکز منطقه‌ای ISC

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص تفاهمنامه با مرکز منطقه‌ای ISC  گفت: با امضای این تفاهمنامه، مجوز مرکز منطقه‌ای ISC که عموما مجلات به زبان عربی و انگلیسی جهان اسلام را منتشر می‌کند، به دانشگاه شهید چمران داده می‌شود و این دانشگاه به عنوان مرکز منطقه‌ای ISC  معرفی شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهمیت راه‌اندازی ISC و تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد مرکز منطقه‌ای ISI ایرانی، اظهار داشت: هم اکنون در دانشگاه شهید چمران 28 نشریه منتشر می‌شود که 16 نشریه توسط ISC ارزیابی شده و واجد شرایط هستند که این مرکز آنها را منتشر کند.

*راه‌اندازی رشته علم سنجی

وی اضافه کرد: در تفاهمنامه با ISC، چاپ و انتشار نشریات علمی، نمایه سازی در پایگاه‌های معتبر علمی توسط ISC  و استفاده از امکانات و درگاه‌های مربوطهISC  ذکر شده است.

مروتی راه‌اندازی رشته علم سنجی در دانشگاه شهید چمران با همکاری ISC را یکی دیگر از مواد تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: از این پس می‌توانیم طرحهای تحقیقاتی را با حمایت مالی  ISC انجام دهیم.

وی ادامه داد: همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی را از این پس، با کمک ISC انجام خواهیم داد که رونق بیشتری خواهد گرفت.

*مرکز منطقه‌ای ISC

به گفته وی انتخاب دانشگاه شهید چمران به عنوان مرکز منطقه‌ای ISC برای کشورهای همجوار از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه نظر گرفته شده است.

مروتی با بیان اینکه تاکنون دستیابی به منابع علمی به عنوان ابزار تولید علم برای اساتید و دانشجویان از طریق ارز و کنسرسیوم‌ها خریداری می‌شد افزود: این پایگاه‌ها بارها دانشگاه شهید چمران را به قطع ارسال منابع اطلاعاتی تهدید کرده‌اند که این تحریم با هیچ معیار بین‌المللی قابل سنجش نیست و با اخلاق پژوهشی و انسانی نیز مغایرت دارد.

*افتخار بزرگ

مروتی با بیان اینکه از نظر دستیابی به منابع علمی مستقل هستیم، اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که مرکز ISC به عنوان یک مرکز قابل استناد برای جهان باشد و ما محصولاتمان را از این پایگاه به جهان عرضه کنیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اکنون افتخار بزرگی نصیب دانشگاه شهید چمران شده که این مرکز در اینجا تاسیس و راه اندازی شود.

انتهای پیام/72010/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول