اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مهدی فقیه بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر

جشنواره تئاتر زندانیان فارس، برترین‌های خود را شناخت

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان استان فارس با حضور مهدی فقیه هنرمند شیرازی، برترین‌های خود را شناخت.

جشنواره تئاتر زندانیان فارس، برترین‌های خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، حمیدرضا جهانگیری رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های این استان و دبیر پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان فارس در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان این استان اظهار داشت: این جشنواره به مدت یک هفته و با شرکت 28 گروه نمایشی از پنج زندان اقلید، کازرون، فسا، مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس و زندان مرکزی شیراز برگزار شد که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش کمی داشته است.

در ادامه بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر که فیلم‌هایی مانند مریم مقدس، لیلی با من است و ملک سلیمان را بازی کرده، نیز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان استان فارس از کار زندانیان در محیط کوچک زندان تقدیر کرد و گفت: این جزء الطاف خداوند است که در زندان‌ها ظرفیت ایجاد شده که زندانیان بتوانند وارد عرصه هنر به ویژه تئاتر شوند.

مهدی فقیه افزود: تئاتر مادر تمام هنرها به شمار می‌رود و ما در هنر به ویژه تئاتر مفاهیم انسانی را برای جامعه به نمایش می‌گذاریم و علت زنده بودن تئاتر بین مردم نیز به همین دلیل است.

بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر خطاب به زندانیان گفت: شما موقعیت بسیار خوبی دارید که تجربی کار می‌کنید و فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها به یقین نعمت بزرگی است که باید نهایت استفاده را داشته باشید.

هیئت داوران پنجمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان فارس پس از بررسی 28 نمایش به اجرا آمده در این جشنواره نتایج آرای خود را اعلام کردند.

در بخش موسیقی نمایش

هیئت داوران جایزه اول موسیقی نمایش را به «محمودرضا – ع» به خاطر موسیقی نمایش مرغ دریایی، جایزه دوم موسیقی نمایش را به طور مشترک به «محمود - ز و محسن – ب» برای موسیقی نمایش عصای سفید و همچنین «اکبر – چ» به خاطر موسیقی نمایش شب و جایزه سوم موسیقی نمایش را به «الیاس - ش» برای موسیقی نمایش داداش عباس اهدا کردند.

در بخش طراحی نور نمایش

جایزه اول طراحی نور به «مهرناز – گ» به خاطر طراحی نور نمایش «چنین کنند با عاشقان»، جایزه دوم به «افشین – ت» برای طراحی نور نمایش «صبور بی‌صبر» و جایزه سوم طراحی نور به «فاضل – ز» به خاطر طراحی نور نمایش «پات» اهدا شد.

در بخش طراحی لباس

هیئت داوران در این بخش، جایزه برتر طراحی لباس را به «سیامک - ف و هوشنگ – الف» به خاطر طراحی لباس نمایش «خط خون» و لوح تقدیر طراحی لباس را به «زهرا – ع» به خاطر طراحی لباس نمایش «چنین کنند با عاشقان» اهدا کردند.

در بخش طراحی صحنه

جایزه اول طراحی صحنه به «مجید – ع» برای طراحی نمایش «پات» و جایزه دوم به «غلامرضا – ت» به خاطر طراحی صحنه نمایش «شب» و جایزه سوم طراحی صحنه را به طور مشترک به «امین - ن و شایان – ع» برای طراحی صحنه نمایش «داداش عباس» و همچنین «سیامک - ف و هوشنگ – الف» به خاطر طراحی صحنه نمایش «خط خون» اختصاص یافت.

در بخش نویسندگی

جایزه اول نویسندگی به دلیل رعایت نسبی ساختار نمایشی و توجه به موضوع جشنواره به «عباس - ط و امین – ن» برای نوشتن متن «عشق جفاکش» و جایزه دوم به دلیل تلاش برای رسیدن به زبان نمایشی مناسب و پرداخت موضوع و شخصیت به «مهدی – ح» برای نویسندگی متن «عصای سفید» و همچنین جایزه سوم نویسندگی به طور مشترک به «عباس - الف برای متن نمایش شکست شیطان در جنگ به دلیل توجه ویژه به تقابل شخصیت‌ها و «سوسن – الف» به خاطر متن نمایش «چنین کنند با عاشقان» به دلیل ایده‌پردازی مناسب اهدا شد.

در بخش بازیگری

مقام نخست بازیگری به طور مشترک به «عباس – ط» برای بازی در نمایش عشق جفاکش و داداش عباس و همچنین «صمد – م» به دلیل بازی در نمایش سیاه و سفید و مقام دوم بازیگری به طور مشترک به «محمدحسین – م» و «فاضل - ز » برای بازی در نمایش مرغ دریایی و همچنین «پریوش – ک» برای بازی در نمایش گره‌گشا و مقام سوم بازیگری به طور مشترک به «مجید – ع» به خاطر نمایش پات و «عباس – الف» برای بازی در نمایش شکست شیطان در جنگ، «امین – ز» برای بازی در نمایش به سوی حقیقت و «امین – ن» به خاطر بازی در نمایش عشق جفاکش، تقدیم شد.

لوح تقدیر بازیگری به «اکبر – الف» برای بازی در نمایش پنجره‌ای رو به خدا، «محمدهاشم – ع» در نمایش شمع دل، «مهدی – ح» در نمایش عصای سفید، «علی رضا –ع» در نمایش پازل و گلوله‌های بی‌اثر، «بهنام - ع» بازی در نمایش پات، «محسن – ق» بازی در نمایش گلوله‌های بی‌اثر، «باقر – پ» بازی در نمایش به سوی حقیقت و «هنگامه – الف» در نمایش چنین کنند با عاشقان اهدا شد.

در بخش کارگردانی

جایزه اول کارگردانی به «محمدحسین – م» برای نمایش مرغ دریایی، جایزه دوم کارگردانی به طور مشترک به «غلامرضا - ت و فاضل – ز» به خاطر کارگردانی نمایش پات و همچنین «عباس - ط و امین – ن» برای کارگردانی نمایش عشق جفاکش و جایزه سوم کارگردانی به «مهرناز – گ» به خاطر کارگردانی نمایش چنین کنند با عاشقان اهدا شد.

هیئت داوران نمایش مرغ دریایی و پات از مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس و نمایش عشق جفاکش از زندان مرکزی شیراز را به عنوان آثار برتر جشنواره معرفی کردند که به جشنواره کشوری راه می‌یابند.

داوری پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان استان فارس را محسن فرشاد، حمید وامق و بهاره شفیعی سروستانی بر عهده داشتند که بیانیه هیئت داوران توسط وامق قرائت شد و نفرات برتر را معرفی کرد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول