اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

تقوا و وحدت آسیب‌ها و مشکلات را دور می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با تاکید بر ترویج وحدت و یکپارچگی در جامعه گفت: تقوا و وحدت آسیب‌ها و مشکلات را دور می‌کند

تقوا و وحدت آسیب‌ها و مشکلات را دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی بعدازظهر امروز در هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با اشاره آیاتی از سوره مبارکه آل‌عمران مبنی بر سفارش به تقوا و وحدت اظهاز داشت: اگر وحدت تحقق پیدا کند و طایفه‌ای به‌طور دائم تذکر دهند و پاسداری علی‌الدوام باشد آسیب‌ها و مشکلات دامن گیرشان نمی‌شود.

امام جمعه شهرری در ادامه با اشاره به ارتباط ریشه‌ای بین وحدت و امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در نهج البلاغه نیز حقوق متقابل بین والی و رعیت بیان شده که امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند «شما به من تذکر دهید.»

وی ادامه داد: اگر مردم این آزادی را احساس کنند که بیایند و حرف‌هایشان را به مسئولین بگویند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه شهرری بیان دشات: باید یک آسیب شناسی صورت گیرد و برای حل معضلات اجتماعی، برنامه های کارشناسی شده مبتنی بر نظام سازی دینی و سبک زندگی اسلامی ارائه شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: تقویت روحیه ایمان در خود، تقیّد به آموزه‌های دینی و التزام به سنت نبوی کلید حل مشکلات اجتماعی است.

این گزارش حاکی است، پرداختن به دومین سئوال مقام عظمای ولایت در حوزه سبک زندگی؛ چرا در روابط اجتماعی حقوق متقابل رعایت نمی‌شود، دستور جلسه هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه جلسه به ارزیابی دلایل عدم رعایت حقوق متقابل، در مهاجر پذیری شهرستان، مشکلات معیشتی به‌عنوان منشاء شکاف اجتماعی در جامعه و ... پرداخت.

رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: مردم باید صاحب‌نظر دیده شوند و ارتباط آنان با مسئولان به قدری تقویت شود که به راحتی بتوانند نظرات، انقادات و پیشنهادات خود را منتقل کنند و عواملی که باعث التزام مردم نسبت به کمرنگ شدن رعایت اجتماعی شود فقدان نظام جزا و پاداش است که بین خوب و بد فرقی قائل نمی شود.

امام جمعه شهرری افزود: البته این بدان معنا نیست که هر که خوب بود تشویق شود اما طراحی یک چنین سیستم‌هایی می‌تواند در فرهنگ سازی اجتماعی ایفای نقش موثر داشته باشد از جمله عوامل قلمداد شد که التزام عملی به آن موجب رشد و شکوفایی فرهنگ و اقتصاد جامعه خواهد شد مورد تأکید اعضاء قرار گرفت.

انتهای پیام/2462/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول