اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ائمه جمعه محور اصلی وحدت در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ائمه جمعه محور اصلی وحدت در جامعه به شمار می‎روند و ضرورت دارد، همه افراد حول این محور حرکت کنند.

ائمه جمعه محور اصلی وحدت در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه بخش گندمان اظهار داشت: نماز جمعه از مهم‌ترین و مؤثرترین وظایف عبادی و سیاسی هر فرد مسلمانی است و می‌تواند‎، منشأ اثرات فردی و اجتماعی بسیار مثبتی در جامعه اسلامی شود.

وی ادامه داد: نمازگزار با شنیدن خطبه‌های نماز جمعه بینش و بصیرت خود را کامل می‌کند و با اقامه نماز، از خداوند متعال برای انجام وظایف اخلاقی، سیاسی، عبادی و به ویژه تقوا کمک و استعانت می‌طلبد.

نکونام از نماز جمعه با عنوان چراغ راه جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: کسی که بتواند در برپایی نماز جمعه نقش‌آفرین باشد، اجری عظیم نزد خداوند متعال دارد و این اجر نصیب بندگانی می‌شود که اهمیت این موضوع را در درون خود نهادینه کرده باشند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به مسائل استان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنده در بدو ورود خود به این استان نارسایی‌ها و کمبودهای استان بود که مردم به شدت از آن رنج می‎برند.

نکونام خاطرنشان کرد: این در حالی است که بارها این موضوع را به مسئولان و مدیران استان یادآوری کرده‌ام، اما هنوز در راستای تحقق این دغدغه اهتمام جدی و اساسی به کار گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه این استان نیازمند یک جهش اساسی است، بیان داشت: در استان گام‌های بسیار مهمی نسبت به گذشته برداشته شده است، اما مطلوب نبوده و آنچه که اقتضای استان است، محقق نشده است.

نکونام از عدم موفقیت استان در دست‌یابی به یک جایگاه اقتصادی مناسب در کشور انتقاد کرد و ابراز داشت: نبود راه‌های ارتباطی مناسب در استان و عدم ‌شکل‌گیری زیرساخت‌های اقتصادی از جمله عواملی است که این روند توسعه‌نیافتگی را شتاب بخشیده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، وحدت را لازمه دست‌یابی به رشد و توسعه همه‌جانبه دانست و اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان و توجه ویژه به امور زیربنایی و زیرساخت‌ها می‎تواند ما را در دست‌یابی به این هدف کمک بسزایی کند.

نکونام عنوان کرد: باید از تک‌روی‌ها، برنامه‌ها و اقدامات سلیقه‌ای به شدت پرهیز کرد و همه باید حول یک محور جمع شویم.

وی، نماز جمعه و ائمه جمعه را محور اصلی وحدت در استان برشمرد و گفت: همه مسئولان و مردم استان باید نسبت به این معنا همکاری و همیاری لازم داشته باشند و حول این محور حرکت کنند تا سند توسعه استان به خوبی تدوین شود و از این طریق بتوان استان را به جایگاه اصلی خود ارتقا داد.

نکونام افزود: اگر مسئولی یا فردی بخواهد در امور استان تک‌روی کند در محل نماز جمعه به صراحت از او گلایه خواهم کرد و از این کار ابایی ندارم.

وی در پایان بر ضرورت تدوین سند چشم‌انداز این استان تأ کرد و اذعان داشت: بارها این موضوع را به مسئولان استان تذکر داده‌ام و انتظار دارم به این امر توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/68004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول