اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مفسر قرآن و استاد حوزه:

رابطه اسلام و مردم فطری است

خبرگزاری فارس: مفسر قرآن و استاد حوزه گفت: فطرت الهی، فطرتی است که تمامی مردم بر آن مفطور شده و تا زمانی که اسلام فطرت می‌بیند، ارتباط اسلام با مردم پابرجاست و زمانی که خدشه‌ای وارد شود، فطرت پس می‌زند.

رابطه اسلام و مردم فطری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی معمار منتظرین در سلسله نشست‌های فرصت تاریخی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای روشن شدن کفران نعمت الهی انقلاب اسلامی و استفاده از این فرصت‌ها باید ابتدا ببینیم چه فرصت‌هایی را خدا به ما عطا کرده است، اظهار کرد: غرض از این نعمت‌ها این است که ارتباط ما با قرآن قطع نشود و اسلام رابط بین ما و خطرهای این ارتباط است.

وی افزود: اسلام، مردم و ارتباط بین اسلام و مردم سه ارتباطی هستند که در طول 14 قرن گذشته و در سایه عالمان دینی دیده شده است.

مفسر قرآن و استاد حوزه با اشاره به اینکه قرآن و عترت هر دو با هم آمده است، تصریح کرد: قرآن و عترت هر دو با هم هستند و اسلام صورت کتبی و محمد رسول الله(ص) صورت عینی و در کل اسلام برای گروهی به نام «ناس» آمده است.

وی ادامه داد: اسلام دین مردمی است و خود پیغمبر(ص) ارتباط بین اسلام و مردم است.

معمار منتظرین گفت: فطرت الهی، فطرتی است که تمامی مردم بر آن مفطور شده و تا زمانی که اسلام فطرت می‌بیند، ارتباط اسلام با مردم پابرجاست و زمانی که خدشه‌ای وارد شود، فطرت پس می‌زند و این ارتباط یکی از ارکان مهم این نعمت الهی است.

به گزارش فارس، در بخشی دیگر از این نشست پرسشی مطرح شد که موسی نجفی، رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی و استاد علوم سیاسی پژوهشکده علوم انسانی در پاسخ به این سئوال که آیا غرب یک کلیت است و همانند کیسه‌هایی پر از گوی می‌ماند که باید یکی را انتخاب و از داخل آن یک گوی را برداشت و نقش طبقه متوسط در این جریان چیست، پاسخ داد: غرب یک کلیت است و این طور نیست که پراکنده باشد، بلکه آنچه در غرب است ما نمی‌پسندیم و غرب مقابل هدف برای مبدأ و جایگاه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول