اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

شر اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها بیش از خیر آن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها برابر با وقوع فاجعه بزرگ دیگری است و اکنون در مورد یارانه‌ها باید گفت که مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.

شر اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها بیش از خیر آن است

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها، با بیان اینکه دولت در اجرای فاز اول یارانه‌ها درست عمل نکرد، اظهار کرد: قرار نبود یارانه‌ها به 75 میلیون ایرانی داده شود و این مانند این است که پولی را از این جیب برداریم و داخل آن یکی جیب بگذاریم.

وی در مورد توزیع یارانه‌ها در بین مردم افزود: یارانه‌ها باید در وهله نخست به قشر محروم جامعه داده می‌شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه در توزیع یارانه‌ها و عیدانه دولت در بین تمامی اقشار مردم اشتباه است، تصریح کرد: اکنون هم یک فرد میلیونر و هم یک فردی که از گرسنگی به نان شب خود نیز محتاج است به یک میزان از عیدانه دولت استفاده می‌کنند، در حالی که اگر کمکی هم به مردم انجام می‌شود، باید هدف‌دار باشد.

وی ادامه داد: این‌گونه مشکلات اقتصادی ما رفع نمی‌شود و متأسفانه این عیدانه می‌تواند مانند یارانه‌ها تورم را در جامعه ایجاد کند.

رهبر تأکید کرد: دولت بجای اینکه یارانه‌ها را به تولید بدهد تا کارخانه‌ها فعال شوند و جنس‌ها را ارزان کنند که قدرت خرید مردم را بالا ببرند، با عجله این پول را به حساب مردم ریخت تا بگوید ما به مردم کمک می‌کنیم.

وی بیان کرد: شاید هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌هایی مفید واقع شده اما در کل برای نظام اقتصادی ما نافع نبوده بلکه زیان بار هم بوده است، زیرا تورم ایجاد کرده و برای تولید زیان بار بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان در مورد اجرای فاز بعدی یارانه‌ها افزود: اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها برابر با وقوع فاجعه بزرگ دیگری است و اکنون در مورد یارانه‌ها باید گفت که مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.

وی با بیان این که دولت باید از همان ابتدا این طرح را به صورت درست و کامل اجرا می‌کرد، اظهار کرد: چرا حال که دولت چند ماهی بیشتر به پایان کار خود ندارد، می‌خواهد این طرح را کامل اجرا کند و چرا از همان ابتدا به تولید و صنعت و ارزان شدن اجناس کمک نکرد.

رهبر در پایان گفت: این کار دولت تنها برای به راه انداختن هیاهو در بین مردم و با جنبه تبلیغاتی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2301/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول