اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه اردبیل از رئیس جمهور:

عیب است در حوزه‌ای که تخصص نداریم ورود پیدا کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از رئیس دولت گفت: عیب است برای یک مسئول در حوزه‌ای که تخصص و سر‌رشته ندارد اظهار نظر کند.

عیب است در حوزه‌ای که تخصص نداریم ورود پیدا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ورود غیر‌متخصص به حوزه غیرتخصصی خود به ویژه عرصه مفاهیم دینی قطعاً با تخریب همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت از مقام بلند پایه شیعی و دولتی سخنی که به زبان آورده می‌شود به عنوان سند تاریخی ثبت شده و همیشه در طول تاریخ بر علیه شیعه از آن استفاده می‌شود.

امام جمعه اردبیل از رئیس دولت و مسئولان رده بالا خواست به جای اظهار‌نظرهای غیر‌‌کارشناسی دینی به درد مردم رسیدگی کنند.

عاملی یادآور شد: برای مسئولان ما عیب است که در حوزه‌ای که تخصص ندارند ورود پیدا کنند یا دوست داشته باشند در همه حوزه‌ها سر‌رشته داشته باشند.

گزارش احمد شهید در مورد حقوق بشر ایران ننگی بر دامن استکبار است

وی در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به گزارش ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران در چهارمین سال متوالی گفت: آمریکا و کانادا که بانی این حرکت هستند لازم است بدانند که اینگونه گزارش‌ها در وهله اول هم در داخل کشور و هم در عرصه بین‌المللی به ضرر آنها و همچنین سازمان ملل است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در داخل از این جهت که ملت ما در 33 سال گذشته کاملاً متوجه شده‌اند که این گزارش‌ها اغراض سیاسی دارد و نشات گرفته از سیاست یک بام و دو هوای غرب و مایه بدنامی و ننگ آنان است چرا که به یقین غرور ملی ما را احیا کرده و اراده‌ها را قوی می‌کند.

عاملی بیان داشت: در سطح بین‌المللی نیز در اذهان ملت‌ها این سئوال است که چرا یکبار هم شده چنین گزارش‌هایی از رژیم صهیونیستی و حاکمان دیکتاتور که طرفدار غرب و آمریکا هستند تهیه نمی‌شود.

وی با ذکر نمونه‌هایی تکان‌دهنده از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه کشتار مردم بی‌دفاع بحرین و عربستان، گسیل کردن بیش از 80 هزار تروریست به سوریه و نسل‌کشی در پاکستان افزود: چرا در چنین صحنه‌هایی گزارشی واقعی تهیه نمی‌شود اما گزارشی مضحک علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا حزب‌الله لبنان را به خاطر دفاع مشروع در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهد ولی جانی‌ترین سازمان تروریستی دنیا را همان منافقانی که جنایات وحشتناکی را انجام می‌دهند از لیست تروریست‌ها خارج می‌کند.

عاملی ادامه داد: نمونه‌های تاریخی دیگری از بی‌طرفی سازمان ملل و ابزار شدن این نهاد بزرگ بین‌المللی در دست غرب وجود دارد که نظیر آن پخش برگه‌های رای از طریق هلی‌کوپتر در جنوب سودان برای استقلال این منطقه و فشار به عمر‌البشیر بود.

وی ابراز داشت: احمد شهید باید برود و خاطرات پطروس غالی دبیرکل اسبق سازمان ملل را بخواند که در آن با نهایت تاسف آمده است « هر چند من دبیر کل سازمان ملل بودم اما تابع دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی بودم و به عنوان یک دکور اوامر آنها را اجرا می‌کردم».

خداوند برکت را از جامعه بی‌انصاف برمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق بازار در روزهای پایانی سال تاکید کرد: این ایام موسم کسب انصاف و رفتار عادلانه برای روز آخرت است و کسی در این سودا برنده است که دستگیر دیگران بوده و در آستانه عید نوروز فقط به فکر اهل و عیال خودش نباشد.

عاملی زیبایی عید را به غمگساری از همنوع گرفتار دانست و یادآور شد: ما مسلمان هستیم و باید در غم و شادی همدیگر شریک باشیم و طوری نباشد که فردی در همسایگی ما گرسنه بخوابد و ما با شکم پر روزگار را سپری کنیم چرا که در قیامت خداوند به چنین انسان‌هایی با دید رحمت نگاه نمی‌کند.

وی با برشمردن نمونه‌ای از سیره رسول گرامی اسلام (ص) در دستگیری از فقرا و نیازمندان و احسان تمام داشته‌ها و سرمایه‌هایش گفت: نبی مکرم اسلام (ص) حتی ذخیره زندگی‌اش را به دیگران می‌بخشید چرا که رفع احتیاج و نیاز خود را در کمک به دیگران و رفع نیاز آنها می‌دید.

امام جمعه اردبیل با انتقاد از برخی بی‌انصافی‌ها در بازار نظیر احتکار و گرانفروشی خاطرنشان کرد: چنین حرکتی جز فتنه چیز دیگری نیست.

عاملی همچنین با تجلیل از دو بانوی واقف اظهار داشت: این دو بانو منازل خود را برای دار‌القرآن اهدا کرده تا از این فضای معنوی شایسته و بهتر استفاده شود.

وی در خطبه اول نماز نیز با بیان سفهایی که قرآن از آنها یاد می‌کند، ادامه داد: سرسلسله این سفها شیطان است که بعد از 600 سال از راه عبودیت الهی برگشت وامروز پیروان او تبذیرکنندگان و اسراف‌گران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بزرگترین شاخصه نظام تربیتی اسلام را تربیت و توجه به بالندگی عقل و شعور واقعی اعلام و تصریح کرد: ما امروز در جامعه سفهای اقتصادی، سیاسی، اعتقادی و اجتماعی را می‌بینیم که با بی‌تدبیری خود حرکت‌هایی را انجام می‌دهند که جز بی‌عقلی نباید بر آنها نامی گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان خطبه‌های نماز احتکار و گرانفروشی را نمونه‌ای از سفاهت اقتصادی، تبذیر و فخر‌فروشی را نمونه‌ای از سفاهت اجتماعی، نگاه به نامحرم و نشناختن مرز حلال و حرام را نمونه‌ای سفاهت اخلاقی و اعتقادی و راه افتادن جریانات و کاندیداهای مختلف برای انتخابات آینده با برخی باج‌دهی‌ها و هزینه‌کردهای زیاد را نمونه‌ای از سفاهت سیاسی اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول