اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بلبان‌آباد:

سلب آسایش مردم به بهانه لذت، مصداق تضییع حق‌الناس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بلبان‌آباد گفت: سلب آسایش و امنیت مردم به بهانه لذت و شادی کاذب در چهارشنبه آخر سال، نه تنها روا نیست، بلکه مصداق ظلم و تضییع حق‌الناس است.

سلب آسایش مردم به بهانه لذت، مصداق تضییع حق‌الناس است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا ملا علی محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بلبان‌آباد با حضور انبوه نمازگزاران در مسجد جامع این شهر اقامه گفت: ترویج سنت‌های غلط در ایام نوروز عملی نادرست است و باید تلاش کرد که سنت‌ها و آدابی همچون صله ارحام، دید و بازدید و کمک به نیازمندان را در جامعه نهادینه کرد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و عیادت از بیماران نیز از جمله سنت‌های حسنه جامعه ماست که نیاز به ترویج هرچه بیشتر دارد.

امام جمعه بلبان‌آباد با دعوت از مردم برای ادای سنن اسلامی در ایام آغاز سال جدید خاطر نشان کرد: نباید تسلیم آداب و سنن خرافی و غلط شد.

وی با بیان اینکه همه ساله در چهارشنبه آخر سال شاهد وقوع اتفاقات ناگوار و جبران‌ناپذیر هستیم، عنوان کرد: باید با ترویج باورهای دینی و آداب و رسوم پسندیده و ارزشی، جوانان و نوجوانان را از خطرات و تهدیدات استفاده از مواد محترقه و انفجاری آگاه سازیم.

ماموستا محمدی با اعلام اینکه آیین خرافی مانند چهارشنبه سوری، مناسب شأن، منزلت و بصیرت مردم مسلمان ایران نیست، بیان داشت: فرهنگ، سنن و آدابی پسندیده و ارزشمند است که عقلایی و نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی و در جهت منفعت جامعه باشد.

محمدی در پایان ابراز داشت: سلب آسایش و امنیت مردم به بهانه لذت و شادی کاذب در چهارشنبه آخر سال، نه تنها روا نیست؛ بلکه مصداق ظلم و تضییع حق‌الناس است.

انتهای پیام/79013/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول