اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال جدید صورت می‌گیرد

توزیع دعای ویژه تحویل سال و صلوات خاصه امام رضا(ع) در سبزوار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار از توزیع دعای ویژه تحویل سال و صلوات خاصه امام رضا(ع) در سبزوار خبر داد.

توزیع دعای ویژه تحویل سال و صلوات خاصه امام رضا(ع) در سبزوار

مهدی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به برنامه‌های نوروزی این اداره اظهار کرد: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای مسافران و شهروندان در ایام نوروز، انتشار و توزیع ویژه‌نامه نوروزی به همراه دعای ویژه تحویل سال و صلوات خاصه امام رضا(ع)، اهدای فلش کارت و عروسک‌های عمو نوروز، اجرای برنامه‌های رادیو سرسبز از دو فروردین‌ ماه و اعزام اتوبوس هنری اداره به پارک‌های سبزوار از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار در اول شهریور ماه سال‌جاری تاسیس و با گذشت چند ماه از بدو تاسیس، علی‌رغم نوپا بودن، نداشتن ردیف بودجه توانسته اقدامات مناسبی را به نمایش بگذارد افزود: از مقایسه این اداره نوپا با دیگر اداراتی که ماهیت فرهنگی دارند به راحتی در می‌یابیم که در حجم و میزان برنامه نه تنها از این ادارات عقب نبوده‌ایم بلکه در همین مدت جلوتر نیز بوده است.

مقصودی با بیان اینکه قبول داریم که کارهای فرهنگی در مقایسه با امور عمرانی سطح شهر قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را یادآوری کنیم که در بودجه شهرداری سبزوار علی‌رغم گستردگی کارهای فرهنگی ورزشی، ردیف مستقلی برای این امور دیده نشده، آن‌طور که بایسته است در امور فرهنگی همچون امور عمرانی پیشرفت صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این اداره هنوز به سازمان ارتقاء نیافته و بودجه مالی مشخصی هم ندارد، ادامه داد: اگر در این چند ماه کمک و همراهی اعضای شورا و شهردار نمی‌بود و آن‌ها از متمم‌های مختلف بودجه به ما کمک نمی‌کردند شاید هم اکنون این اداره در اجرای برنامه‌های خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود.

رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه اداره ما باید فعلا با حداقل بودجه فرهنگی اکتفا و با کمترین هزینه بهترین برنامه‌ها را به مردم فرهنگ دوست شهر سبزوار ارائه دهد، به بودجه سازمان‌های فرهنگی هنری شهرهایی همچون تهران و مشهد اشاره کرد.

وی افزود: بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هر سال چهار درصد از درآمد کل بودجه آن شهرداری است، سهم سازمان فرهنگی هنری مشهد نیز در سال جاری 30 میلیارد تومان از درآمد بودجه شهرداری مشهد بود که این مهم ناچیز بودن بودجه ما را بهتر نشان می‌دهد.

مقصودی یادآور شد: البته با ارائه برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی شده برای سال آینده، رقم مناسبی در بودجه شهرداری به اداره ما اختصاص خواهد یافت که همین امر سبب می‌شود سبزوار سال آینده شاهد تحولی عظیم در برنامه‌های فرهنگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اشاره شود که این اداره در مجموعه شهرداری بزرگ پس از وب سایت شهرداری، بیشترین تعداد خبر و شاید هم نقد را توسط اصحاب رسانه شهرستان به خود اختصاص داده باشد، خوشبختانه اصحاب رسانه سبزوار تعامل خوبی با اداره ما داشته اند و در اکثر برنامه‌های ما را بدون ایجاد تنش رصد کرده‌اند.

رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار، با اشاره به برنامه‌های مختلف این اداره در چند ماه اخیر افزود: افتتاح جمعه بازار کتاب، برگزاری همایش‌های بیهقی و کاشفی، برگزاری چند برنامه کوهپیمایی، اجرای 12 شب جنگ شادمانه فجر برای کارکنان به همراه خانواده، برگزاری جشن های متعدد در اعیاد مختلف، برنامه روز جهانی کودک و چاپ نشریه ساسویه و چند برنامه دیگر از اهم برنامه‌های این اداره بیان کرد.

رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی ما ارتقاء فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است، در واقع عدم ورود ما به این قضیه دلیل بر کوتاهی یا غفلت ما از انجام این وظیفه نیست، به منظور جلوگیری از اسراف و موازی کاری فعلا ورود پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در توسعه و عمران شهری، شهردار و شورای شهر از ادارات مختلف عمرانی و پژوهشی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مشاوره و راهنمایی می‌گیرند، خاطرنشان کرد: تحول فرهنگی نیز همچون توسعه شهری نیازمند مشارکت اداری فرهنگی ورزشی در روند مهندسی فرهنگی می‌باشد.

مقصودی تصریح کرد: شهرداری و شورا می‌توانند از اداره فرهنگی ورزشی که تعامل خوبی با جامعه هنری و علمی سبزوار برقرار کرده است به عنوان اتاق فکر در برنامه‌ریزی‌ها و تبیین مسائل فرهنگی و ورزشی بهره ببرند.

مقصودی در ادامه به اقدامات پیش روی این اداره نیز اشاره کرد و گفت: سال آینده با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری قصد برگزاری کنگره ملی ابوالفضل بیهقی را داریم که هم اکنون مراحل اولیه آن در حال طی شدن است.

وی افزود: یکی از اهداف اداره مذکور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، در این راستا با نگاه ویژه شهردار مبلغی که جهت تهیه کتاب به کتابخانه ناوی اختصاص یافت با بودجه 15 سال گذشته این کتابخانه برابری می‌کند، بد نیست بدانید هفته گذشته در جلسه‌ای که با مسئولان کتابخانه و پسر سرهنگ فرامرز ناوی برگزار شد، 350 میلیون تومان جهت بهسازی و اختصاص زمین پشت ساختمان این محل به سالنی در حوزه کتاب اختصاص یافت.

انتهای پیام/70027/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول