اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سبزوار:

نویسندگان طرح تفصیلی سبزوار شناختی از این شهر ندارند

خبرگزاری فارس: شهردار سبزوار گفت: نویسندگان طرح تفصیلی این شهر شناختی از سبزوار ندارند.

نویسندگان طرح تفصیلی سبزوار شناختی از این شهر ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مقصودی صبح امروز در نشست خبری افزود: در مقابل ساخت و سازهای بی‌ضابطه ایستاده و با هرگونه ساخت‌و ساز خارج از چارچوب قانون مقابله خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بخشنامه و جمع‌بندی وزارت کشور در مورد شهرداری‌ها آمده که 82 درصد درآمد شهرداری‌های کشور از بحث آرای کمیسیون ماده صد است، اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری بر مبنای فروش تراکم صفر بوده و هیچ ‌یک از سرفصل‌های بودجه بر مبنای این مهم بسته نشده است.

شهردار سبزوار تصریح کرد: در شهر سبزوار هیچ‌گونه فروش تراکم یا صدور پروانه، خلاف ضابطه نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: تنها مجموعه شهرداری سبزوار هستیم که برای نخستین‌بار گزارش‌های ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از آنها را به صورت ماهانه به مجموعه مدیریت شهری ارسال می‌کنیم، در حالی‌که این مهم از سوی هیچ‌یک از شهرداران سابق صورت نمی‌گرفته است.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه اصلا امکان‌پذیر نیست که جلو ساخت و سازهای غیرمجاز را به طور صددرصد گرفت، افزود: شهرداری سبزوار در حد توان خود توانسته این مقوله را مدیریت کند و با صدور آرای کمیسیون ماده صد جلوی ساخت و سازهای غیراصولی را بگیرد.

وی گفت: اگر ساخت ‌و ساز و فروش تراکمی در هر نقطه‌ای از شهر صورت می‌گیرد بر مبنای طرح تفصیلی است، به طور مثال اگر شما شاهد ساخت و ساز در یک کوچه‌ چهار متری هستید ممکن است این کوچه در طرح تفصیلی هشت متری لحاظ شده باشد.

مقصودی با رد هرگونه تخلف، از آرای کمیسیون ماده 100، خاطرنشان کرد: درست است که ما معتقد بر تراکم‌سازی بیشتر بر مبنای اصول، ضوابط و قانون هستیم، اما بر این موضوع اذعان دارم که نه تنها کمیسیون مربوطه فقط بر مبنای ضوابط قانون عمل می‌کنند، بلکه تنها شهرداری شهر سبزوار هستیم که بیشترین حکم تخریب را در یک و نیم سال اخیر داشته‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه طبق طرح تفصیلی مرتفع‌سازی در مسیر خیابان‌های بزرگ براساس عرض خیابان مشکلی ندارد، گفت: شهر سبزوار برای توسعه بیشتر نیازمند مرتفع‌سازی بر مبنای اصولی است و شهرداری سبزوار نه تنها در مقابل ساخت و سازهای بی‌ضابطه کوتاه نیامده است بلکه به شدت با هرگونه تخلف نیز مقابله خواهد کرد.

شهردار سبزوار گفت: کسانی که طرح تفضیلی سبزوار را نوشته‌اند، هیچ‌گونه شناختی از این شهر نداشته‌اند و بدون در نظر گرفتن منابع مالی تامین‌ سرانه‌های سبزوار، طرح تفصیلی این شهر را تهیه و تنظیم کرده‌اند و امروز به همین دلیل است که طرح تفضیلی سال 84 سبزوار از سوی شورای شهر ابلاغ نمی‌شود و به صورت موردی تنها به برخی از نقاط شهر ابلاغ شده است.

 انتهای پیام/70027‌/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول