اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نور:

سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها اعمال شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نور گفت: سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها، دین است و باید پرداخت شود.

سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها اعمال شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی محمد صمدیان بعدازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی این شهرستان کتاب را معجزه ختم رسول ذکر کرد و آن را افتخار و توفیق برای بشریت دانست.

وی گفت: قرآن کلام خدا است که به‌عنوان کتاب قانون زندگی ما مسلمانان نقش اساسی دارد و در روایات است که مطالعه کتاب خوب غم را می‌زداید.

مطالعه کتاب خوب مانع انحراف است

رئیس انجمن کتابخانه عمومی نور ابراز داشت: باید تلاش کنیم در وضعیت کنونی سرانه مطالعه را به ویژه در نسل جوان و نوجوان افزایش دهیم که این امر با افزایش علم و دانش و دانایی در حد نیاز به پاسخگویی به سئوالات و شبهات آنان از انحراف جلوگیری می‌کند.

صمدیان خواستار پرداخت به‌موقع نیم درصد سهم کتابخانه از درآمد شهرداری‌ها شد و گفت: این سهم دین است و حق استفاده در موارد دیگر وجود ندارد و جایز نیست.

شهردار رویان نیز در این جلسه با اشاره به آماده بودن فضا، خواستار تدابیر لازم برای توسعه کتابخانه عمومی رویان شد.

مرتضی مومنی همچنین لحاظ شدن پست سازمانی به‌عنوان پست فرهنگی در شهرداری‌ها را کمک به امور عمرانی در شهرها ذکر کرد و گفت: فرد مسئول در این پست به‌عنوان سفیر فرهنگی با فرهنگ‌سازی و رایزنی می‌تواند مشکلات طرح‌های توسعه‌ای شهرداری‌ها را برطرف کند.

وی افزود: در حال حاضر هم در امور عمرانی در مواردی که با افراد تحصیلکرده و فرهنگی مواجه می‌شویم مشکلی وجود ندارد و عموما با افراد کم سواد دچار مشکل هستیم و مسئولان فرهنگی می‌توانند آن را برطرف سازد.

سعید شادمهر شهردار چمستان نیز خواستار مشارکت دهیاری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد دهیاری‌ها شد و گفت: با توجه به تعداد دهیاری‌ها و منابع درآمدی سهم قابل توجهی به کتابخانه‌ها کمک خواهد شد.

انتهای پیام/86023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول