اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

جشن‌های نیکوکاری ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: برگزاری جشن‌های نیکوکاری توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

جشن‌های نیکوکاری ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن ولیئی ظهر امروز در آیین نمادین جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه معصومیه اراک اظهار داشت: احسان و سنت حسنه انفاق، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است و بنا به آیات و روایات احسان کنندگان مشمول رحمت الهی و عنایات حق می‌باشند.

وی تصریح کرد: نخستین روز جشن نیکوکاری از امروز در مدارس استان آغاز شد، پنجشنبه نیز یک هزار و 38 پایگاه دایر شده آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است و در روز جمعه کمک‌های مردمی در مصلی‌های نماز جمعه استان جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه 150 هزار پاکت جمع‌آوری وجوه مردمی در مدارس راهنمایی و دبیرستان توزیع شده است، افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده، به مدارس تحویل داده می‌شود تا پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند، در اختیار آنان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در پایگاه‌ها نیز در مدت یک هفته بین محرومان و نیازمندان توزیع می‌شود و کمک‌های غیر‌نقدی نیز به علت زمان‌بر بودن بسته‌بندی آنها تا شب عید به دست محرومان و نیازمندان خواهد رسید.

ولیئی با بیان اینکه شعار امسال جشن نیکوکاری «سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده» است گفت: جشن‌های امسال ‌با نماد تنها 60 ثانیه زمان برای شاد کردن خانواده‌ای نیاز است برگزار می‌شود.

وی از جمع‌آوری 320 میلیون تومان وجه نقد در جشن گلباران امسال خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است که پیش‌بینی می‌شود در جشن نیکوکاری امسال بیش از یک میلیارد و 340 میلیون کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه حدود 140 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان می‌باشند که شش هزار نفر از آنان دانش‌آموزان هستند، افزود: بیش از 11 هزار حامی نیز از حدود 3 هزار و 100 یتیم زیر 18 سال استان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول