اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان:

25 درصد مساجد کردستان دارای کانون فرهنگی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه در 25 درصد مساجد استان کردستان کانون فرهنگی و هنری ایجاد می‌شود.

25 درصد مساجد کردستان دارای کانون فرهنگی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مسجد در هر شرایطی به عنوان مهم‌ترین پایگاه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، سنگر مقابله با دشمنان و مرکز حکومت‌های اسلامی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان کردستان 3 هزار پایگاه فرهنگی و هنری وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 94 مسجد است که بر اساس برنامه پنجم توسعه باید در 25 درصد این تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود.

دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان بیان کرد: در سال 1371 بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در 18 اسفندماه جاری کانون‌های فرهنگی هنری تصویب شد و در استان کردستان نیز دو سال بعد در سال 1373 شکل گرفت.

میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه 3 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد کانون بیش از 200 کانون در دولت نهم و دهم ایجاد شده و این رشد نشان‌دهنده حمایت و همراهی مردم با کانون‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه دو سوم آمار کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد روستاها ایجاد شده است، تصریح کرد: از 3 هزار کانون فرهنگی موجود در استان، 12 کانون تخصصی آی‌تی، نماز و رشته‌های ورزشی وجود دارد.

دبیرهیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به برنامه‌های متنوع کانون‌ها در سطح استان، بیان کرد: اجرای طرح قرآنی 1444 و برنامه اوقات فراغت در فصل تابستان، طرح نردبان آسمان و برگزاری جشنواره مدهامتان از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون‌هاست.

میمنت‌آبادی افزود: در فصل تابستان امسال در 251 کانون فرهنگی هنری کلاس‌های اوقات فراغت به ظرفیت 12 هزار فراگیر قرآنی برگزار شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 100 کانون فرهنگی در مساجد استان تشکیل شد که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده 100 کانون دیگر نیز ایجاد شود.

وی اجرای طرح بیکران مهر، توسعه کانون‌های فرهنگی هنری برای مراکز قرآنی دیجیتال را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه مسجد به‌عنوان بزرگ‌ترین پایگاه آموزش اخلاق و معنویت و اصلی‌ترین مرکز کسب بصیرت و آگاهی و کانون احیا فرهنگ ناب اسلامی و دینی است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کاری که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام دهند باید در راستای تقویت ایمان، تقوا و ارزش‌های معنوی در میان نسل جوان باشد.

میمنت‌آبادی در پایان ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط روستایی و مرزی را از مهم‌ترین دستاوردهای ستاد عالی کانون‌های مساجد دانست و گفت: از سال آینده تمام کتابخانه‌های مساجد صاحب مجوز رسمی فعالیت می‌شوند و به نرم افزار کتابخانه‌ای مجهز می‌شوند.

در پایان این مراسم از فعالان و خادمان قرآنی، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیران کانون‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول