اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های نور خبر داد

احداث 9 کتابخانه در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور گفت: هم‌اکنون چهار کتابخانه عمومی در شهرهای نور، رویان،چمستان و بلده فعال و پنج کتابخانه نیز در دست احداث داریم.

احداث 9 کتابخانه در شهرستان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید‌آقا‌بزرگ حسینی بعدازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان نور ابراز داشت: هم‌اکنون چهار کتابخانه عمومی در شهرهای نور، رویان، چمستان و بلده فعال و پنج کتابخانه نیز در دست احداث داریم.

وی افزود: از پنج کتابخانه در دست احداث و توسعه دو کتابخانه شهری در شهرهای ایزدشهر و توسعه کتابخانه چمستان و سه کتابخانه روستایی در روستاهای شیرکلا، آهودشت و کردآباد است.

حسینی ادامه داد: برای احداث این کتابخانه‌ها از بودجه عمومی محروم هستیم و فقط به خیران و بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای استان متکی هستیم و به آن چشم دوختیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور با اشاره به نیمه‌کاره بودن برخی از کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه روستایی کاسگر محله تا سقف دوم انجام شد و کتابخانه آهودشت نیز 70 درصد پیشرفت فیریکی دارد و در توسعه کتابخانه چمستان فقط اسکلت انجام و نیاز به عنایت ویژه و تخصیص اعتبار کافی از منابع اعتباری استانی و تملک دارایی و سرمایه‌ای شهرستان دارد.

وی ابراز داشت: توسعه کتابخانه عمومی رویان و احداث کتابخانه مجهز ویژه بانوان نیز مورد تقاضای انجمن کتابخانه عمومی رویان و نیز مسئولان و اهالی این شهر است که شهرداری و شورای شهر آن را پیگیری می‌کنند.

حسینی از فعالیت سه انجمن ادبی در کتابخانه‌های نور، رویان و چمستان خبر داد و گفت: این انجمن‌ها با برنامه‌ریزی در روزهای مختلف هفته تشکیل جلسه داده و فعالیت ادبی دارند.

محمدرضا بابایی رئیس شورای شهر رویان هم آمادگی این شهر برای تحویل زمین به منظور احداث کتابخانه اختصاصی بانوان و همکاری در توسعه کتابخانه عمومی فعلی رویان را اعلام کرد.

انتهای پیام/86023/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول