اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اخطار تخلیه‌ای به اموال دولتی خسارت زد

خبرگزاری فارس: اخطار تخلیه‌ای به اموال دولتی در جهاد کشاورزی تنکابن خسارت وارد کرد.

اخطار تخلیه‌ای به اموال دولتی خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، صبح امروز با اخطاری که از سوی مقامات دادگستری با توجه به شکایت مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام به جهاد کشاورزی تنکابن برای تخلیه ساختمان این اداره ارائه شد با خروج کارکنان این اداره از ساختمان مورد نظر و با ورود عده‌ای کارگر که در اقدام به جابجایی‌های اموال وارد کار شدند با بی‌دقتی به اموال اداری آسیب‌هایی وارد شد.

این مسئله به دلیل بروز اختلافی بین جهاد کشاورزی تنکابن و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام شمال با این عنوان که جهاد در زمین این مجتمع ساختمان خود را احداث کرده است، بروز داده است.

حال آنکه مدعیان در طول ساخت این ابنیه چرا اقدام به طرح شکایت نکرده و بعد از استقرار آنها در آن وارد عمل شده‌اند؛ جای بسی تأمل و سئوال دارد.

براساس مشاهدات عینی خبرنگار فارس در تنکابن، حدود ساعت 8:30 دقیقه امروز هیئتی متشکل از دادگستری، نیروی انتظامی و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام شمال با حضور در محل اداره جهاد کشاورزی تنکابن و ارائه حکم به مدیریت آن و تفهیم مسئله اعلام کردند که درصدد پلمپ ساختمان هستند و مجموعه اداری و کارکنان با توجه به رسمی بودن حکم، چاره‌ای به غیر از خروج از ساختمان نداشتند.

پس از این موضوع و خروج تمامی کارکنان، هیئت مذکور و جمعی که گفته می‌شد کارگر هستند، وارد ساختمان شده و اقدام به جابجایی اموال موجود در طبقه سوم کردند و وقتی کارکنان به داخل ساختمان مراجعت کردند که چه اتفاقی افتاده و آنها چه می‌کنند، مشاهده شد که این افراد به اصطلاح کارگر با بی‌دقتی تمام اموال موردنظر را جابجا می‌کردند که در این حین آسیب‌هایی نیز به برخی از اموال یاد شده از جمله یک دستگاه رایانه و چند وسیله دیگر وارد شد.

همچنین در این اقدام شتاب‌زده به دلیل قطع برق و جمع‌آوری بدون خاموش کردن سیستم‌ها، بسیاری از اطلاعات مندرج در آنها محو شد که این حرکت هرچند در راستای قانون بوده، اما به اموال بیت‌المال آسیب وارد آورده است.

پس از گذشت دقایقی چند با اطلاع‌رسانی از موضوع به فرمانداری ویژه تنکابن و حضور نماینده آن و نمایندگان شاکی و دادگستری و نیروی انتظامی و مدیریت اداره جهاد پشت درهای بسته جلسه‌ای برگزار شد و در پایان مقرر شد؛ طبقه سوم این ساختمان فعلاً تخلیه و تا 25 اسفندماه این اداره در طبقه دوم و اول مستقر شود و از 25 اسفند به بعد باید این ساختمان به طور کل تخلیه شد.

هرچند اعاده حق امری انکارناپذیر است، اما به چه قیمتی، کارکنان اداره جهاد تنکابن در این میان با اعلام این نکته که گرفتن حق امری اجتناب‌ناپذیر و الزامی است، اما در این میان نباید به هیچ کسی آسیبی وارد آید، تصریح کردند: بهتر بود این افراد برای اجرای قانون قبل از آغاز ساعت اداری حضور و اقدام به پلمپ آن می‌کردند و در موقعیت مقتضی تکلیف کار را با هرشکلی که شایسته بود روشن می‌کردند، نه در زمانی‌که ارباب رجوع در محیط اداره حضور داشته و با بی‌دقتی به اموال اداره آسیب‌زده بزنند؛ چراکه اموال بیت‌المال است.

مسئول مالی جهاد کشاورزی تنکابن گفت که حفظ اموال بیت‌المال از جمله مهم‌ترین کار ما است و نباید به صرف اقدام قانونی به آنها آسیبی رسد.

وی افزود: جابجایی بدون هماهنگی و شتاب‌زده این افراد آسیب‌های جدی به برخی از اموال این اداره زده است و چرایی این کار معلوم نیست. در حالی‌که همه به ما سفارش می‌کنند در حفظ اموال بیت‌المال باید بیش از هرکاری دقت شود.

وی عنوان کرد: از این آقایان سئوال دارم که آیا با مستأجر بدقول یک ملک که حکم قانونی نیز برایش صادر شده است، فرصت تعیین نمی‌کنند؟ آیا در صورت پایان مهلت اخطار و در صورت تخلیه به اموال او آسیب می‌زنند؟ کجای قانون چنین تأکیدی روا داشته است.

یکی دیگر از کارکنان این اداره گفت: با ورود به اتاقم مشاهده کردم که تمام پرونده‌ها روی زمین ریخته شد و وسایل کار بهم ریخته است و سریعاً با گوشی تلفن همراهم اقدام به تصویر‌برداری از وضع موجود کردم که در این هنگام یکی از افراد همراه همان هیئت با دیدنم گفت: چرا فیلم می‌گیری؟ اسم تو را به مقامات می‌دهم، من هم به این آقا گفتم من فرزند شهید هستم و پدرم برای حفظ این نظام از جانش گذشت. با توجه به اینکه من مسئول این پرونده‌ها هستم در صورت نبود یک یا چند سند مهم چگونه باید به مقام مسئولم پاسخ دهم.

یکی از کارکنان حسابداری جهاد هم گفته است که با بی‌دقتی این افراد همه کارهای ما در تنظیم لیست حقوقی کارکنان با توجه به نزدیکی آخر سال از سیستم حذف شد؛ در حالی‌که من و همکارانم برای تنطیم این لیست حقوق می‌گیریم و این یعنی تضییع حق.

به گزارش فارس، با توجه به این موضوع باید به جای عمل شتاب‌زده در این اقدام هرچند قانونی، شرایط و مقتضیات در نظر گرفته می‌شد و مسئولان ذیربط با درایت در این امر وارد می‌شدند.

چنانچه در اقدام امروز چنین موردی مشاهده نشد؛ اما انگار با نوش‌داروی پس از مرگ سهراب و پا درمیانی نماینده فرمانداری ویژه تنکابن قرار شده این اداره تا 25 اسفندماه جاری این ساختمان را تخلیه کند، اما ای کاش قبل از اقدامات یاد شده و جلسه مصالحه به این شکل عمل می‌شد تا خسارتی به اموال بیت‌المال وارد نمی‌شد.

انتهای پیام/86020/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول