اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

40 میلیارد ریال اموال‌تملیکی در کردستان به‌ فروش رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل اموال‌تملیکی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا 30 دی‌ماه امسال 40 میلیارد ریال اموال تملیکی استان به‌فروش رسیده است.

40 میلیارد ریال اموال‌تملیکی در کردستان به‌ فروش رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبد‌السلام کریمی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر با تشریح برنامه‌های سازمان اموال‌تملیکی در استان اظهار کرد: این سازمان زیر نظر سازمان امور اقتصاد و دارایی استان است و نقش بسزایی در کمک به موجودی خزانه‌دولت دارد.

وی افزود: ماهانه از طریق فروش‌ اموال‌تملیکی استان‌های سراسر کشور 120 میلیارد ریال وجه به خزانه دولت واریز می‌شود که این میزان مبلغ قابل‌توجهی است.

مدیرکل اموال‌تملیکی کردستان ضمن اشاره به بیستمین سال فعالیت این سازمان در سطح کشور اضافه کرد: فروش اموال‌تملیکی به‌صورت مزایده، مذاکره و حراجی حضوری انجام می‌شود.

کریمی با بیان اینکه فروش اموال‌تملیکی به‌صورت مزایده‌ای از طریق رایانه و سیستماتیک انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: با آغاز مزایده‌ کالا متقاضیان در هر جایی از استان و کشور وارد سایت شده و کسانی که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهند موفق به خرید کالا خواهند شد بدون اینکه کارکنان و مدیران استان بتوانند در این مزایده دخل و تصرفی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در فروش اموال‌تملیکی به‌‌روش مذاکره نیز برخی اقلام و کالاهای فاسد‌شدنی به‌صورت مذاکره‌ای در اختیار تعاونی‌های مصرف ادارات استان قرار داده می‌شوند تا با قیمت توافق‌شده به فروش برسند.

کریمی با اشاره به اینکه حراج‌حضوری اسفندماه هر سال انجام می‌شود، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 40 میلیارد ریال اموال‌تملیکی به فروش رسیده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته که 24 میلیارد ریال بوده، 69 درصد رشد داشته است.

وی به انهدام 10 فقره کالای فاسدشدنی و فاقد تاریخ انقضا و مصرف در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امسال 25 تن مواد خوراکی فاسد و غیر‌قابل مصرف به ارزش قیمت پایه 20 میلیارد ریال منهدم شده است.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول